Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Hijack Doritos op Facebook

Vanaf deze week wordt de Facebookpagina van Doritos maandelijks 'gehijacked' door jongeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hijackers zijn jongeren tussen de 16 en 24 jaar die volgens ‘awesome experiences’ beleven, en content posten ‘what awesome feels like’, om zo het chipsmerk van Nederland onder de aandacht te brengen.

related partner content for mobile comes here

De eerste hijacker is DJ-talent Jan van der Lugt. Hij neemt de pagina over in mei. Van der Lugt wordt het jonge DJ talent van 2013 genoemd. Hij draait onder andere bij clubs als Studio 80, Paradigm & AIR.

Tessa van Breugel, brandmanager Doritos: ‘Onze Facebookpage draait om onze fans. Doritos Nederland geeft een podium aan de doelgroep. Een platform, in plaats van een plek om branded content te pushen’.

Creatie is in handen van Fitzroy.

PepsiCo en Fitzroy Amsterdam hopen dat deze nieuwe manier van content-creatie vanuit de doelgroep jongeren op een eigen ‘awesome’ manier bereikt. Marnix Tiggeloven van Fitzroy: 'Het is spannend om je Facebookpage uit handen te geven, maar ook dé manier om echt leuke en relevante content te maken voor deze doelgroep die weet: 'Your best memories come from bad ideas'.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in