Overslaan en naar de inhoud gaan

Lovemarks: Apple meest geliefd

De top-5 van merken waar Nederlanders het meest van houden: Apple op 1, Douwe Egberts, Esprit, Coca Cola en Samsung volgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de eerste van Nederland, opgemaakt na onderzoek van Panelteam en reclamebureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett.

related partner content for mobile comes here

Calvé, Philips, Nivea, Nike en AH maken de top 10 compleet. Eén van de opvallende resultaten is dat Apple in de overall ranking op nummer 1 staat maar in de categorie elektronica voorbij gestreefd is door Samsung.

Het onderzoek is uitgevoerd in maart onder een representatieve steekproef van 1512 Nederlanders. Hen is gevraagd naar de merken waar zij echt van houden.

Dat gebeurde allereerst zonder een productcategorie te noemen, waarbij men maximaal 5 merken spontaan kon invullen. Daarna per categorie, waarbij men slechts één merk kon invullen.

Zeven segmenten zijn onderzocht; eten & drinken, mode, elektronica, winkels, automotive, persoonlijke verzorging en services. Panelteam zal het onderzoek in het vervolg jaarlijks uitvoeren om zo eventuele verschuivingen te kunnen bepalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in