Bugs Bunny helpt de merkwaarde vergroten
Warner Bros heeft in samenwerking met een marktonderzoeksinstituut het potentieel van de eigen cartoonklassiekers onderzocht voor de merkopwaardering en imagoverbetering in het zoetwarensegment, bij kinderen tussen zeven en tien jaar. Daartoe werd een merkendriehoek ontwikkeld, die onder meer laat zien op welke merkdimensies de cartoonfiguur effect heeft en waar overeenstemming tussen merk en figuur moet bestaan (property-fit). Uit het onderzoek blijkt dat cartoonfiguren op grond van hun populariteitswaarde een duidelijke waardestijging van een merk, en daarmee aankoopprikkels, kunnen bewerkstelligen. De emotionele push van de cartoonklassiekers werkt vooral bij zwakkere merken of No-Names. Looney Tunes bieden met name door de talloze en zeer verschillende karakters de mogelijkheid om heel doelgericht, voor de meest uiteenlopende producten, zowel voor jongens als voor meisjes, de passende property te vinden. Jongens hebben bijvoorbeeld een duidelijke voorkeur voor Taz en Road Runner, meisjes voor Tweety. Bugs Bunny en Speedy Gonzales zijn bij beide groepen populair, net als Tom & Jerry, die bovendien voor verschillende leeftijdsgroepen geschikt zijn.
Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid