Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa wil 10 procent marktaandeel

Talpa, de nieuwe zender van John de Mol, wil binnen een jaar 10 procent van de belangrijkste doelgroep (20-49) aan zich binden. De Mol wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die doelstelling presenteerde De Mol gisteren in Hilversum aan pers en adverteerders. Tv-commercials, sponsoring en product placement blijven ook bij Talpa belangrijk. ‘We hoeven niet bij alles opnieuw het wiel uit te vinden', aldus commerciële baas Ton Rozestraten. Wel zullen de reclameblokken korter worden.

related partner content for mobile comes here

Er komen geen fikse kortingen op de verkoop van reclamezendtijd, meldt Medialog. ‘Talpa wil snel een naam en een positie opbouwen, maar plannen voor een uitverkoop hebben we niet’, aldus Rozestraten. ‘Veel partijen gaan er van uit dat wij ons de markt in zullen vechten met een prijsstelling die 10 tot 20 procent onder de gemiddelde marktprijs komen te liggen. Deze partijen moet ik teleurstellen. De enorme netto prijsdaling van de afgelopen jaren heeft overvolle reclameblokken opgeleverd, met een afnemende kijkeraandacht als logisch resultaat.’
Er komen dus kortere blokken: kwalitatiever en daardoor ook effectiever, zegt Rozestraten.

De Mol sprak verder een revolutie op tv te verwachten: ‘In de aankomende vijf jaar zal er meer verandering plaatsvinden dan in de afgelopen vijftig jaar.’ De Mol stelt dat mensen altijd televisie willen blijven kijken, maar dat de nieuwe generatie kijkers meer verlangt dan er tot nu toe is geboden.

Tijdens de presentatie werd onder meer bekendgemaakt welke programma's Talpa vanaf augustus gaat uitzenden en wie deze gaan presenteren. Met name de programmering op de vooravond kreeg aandacht. Die gaat bestaan uit vier programma's. Het gaat om 'Big brother', gepresenteerd door Bridget Maasland en Ruud de Wild en 'Samen', een serie met Cees Geel en Jennifer Hofman. Daarnaast is er ruimte voor 'NSE' (Nieuws, Sport en Entertainment), met Beau van Erven Dorens en het personalityprogramma 'Thuis' met onder anderen Angela Groothuizen en Gordon.

Bronnen: ANP, Novum, Volkskrant, Medialog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in