Heineken via ON in communicatie


Door middel van digitale schermen, sms, mms, wifi hotspots en internet. Zo wil Heineken binnenkort met belangrijke doelgroepen communiceren. Het biermerk vindt de klassieke vormen van reclame, tv, radio, print en buitenreclame namelijk onvoldoende effectief, met name om de doelgroep 18-35 jaar te bereiken.
Daarom heeft Heineken International samen met enkele strategische partners een nieuw, geheel zelfstandig opererend bedrijf opgericht: ON. De partners zijn Sony en het Haarlemse bedrijf New Business Generation. Ook andere merken kunnen toegang krijgen tot het nieuwe, subtiele reclameplatform dat ON biedt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS“When people are off, we are on,”? verklaart Maarten van Huijstee naam en strategie van ON. Hij spreekt liever van communicatie dan van reclame. De confrontatie is minder direct. Op subtiele wijze duikt ergens een merknaam op, zodat de ontvanger uiteindelijk wel weet wie de afzender is.
ON richt zich in eerste instantie op horecagelegenheden in Nederland. Na de lancering in vijfhonderd clubs, bars en discotheken in Nederland, moet de formule worden uitgerold in Europa en vervolgens in de wereld. Na horeca overweegt ON uit te breiden naar andere locaties, zoals stations, supermarkten en zelfs de straat.
ON wil overal in de wereld creatieve geesten aansporen deel te nemen aan zijn nieuwe platform. Dat kunnen reclamebureaus zijn, kunstenaars, maar ook individuen. Dat gaat vooral via internet en mobiele telefonie.
Bron: Het Financieele Dagblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid