Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken via ON in communicatie

Heineken heeft een nieuwe methode bedacht jongeren aan zich te binden: een interactief multimediaplatform in clubs en discotheken. De naam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door middel van digitale schermen, sms, mms, wifi hotspots en internet. Zo wil Heineken binnenkort met belangrijke doelgroepen communiceren. Het biermerk vindt de klassieke vormen van reclame, tv, radio, print en buitenreclame namelijk onvoldoende effectief, met name om de doelgroep 18-35 jaar te bereiken.

related partner content for mobile comes here

Daarom heeft Heineken International samen met enkele strategische partners een nieuw, geheel zelfstandig opererend bedrijf opgericht: ON. De partners zijn Sony en het Haarlemse bedrijf New Business Generation. Ook andere merken kunnen toegang krijgen tot het nieuwe, subtiele reclameplatform dat ON biedt.

“When people are off, we are on,”? verklaart Maarten van Huijstee naam en strategie van ON. Hij spreekt liever van communicatie dan van reclame. De confrontatie is minder direct. Op subtiele wijze duikt ergens een merknaam op, zodat de ontvanger uiteindelijk wel weet wie de afzender is.

ON richt zich in eerste instantie op horecagelegenheden in Nederland. Na de lancering in vijfhonderd clubs, bars en discotheken in Nederland, moet de formule worden uitgerold in Europa en vervolgens in de wereld. Na horeca overweegt ON uit te breiden naar andere locaties, zoals stations, supermarkten en zelfs de straat.

ON wil overal in de wereld creatieve geesten aansporen deel te nemen aan zijn nieuwe platform. Dat kunnen reclamebureaus zijn, kunstenaars, maar ook individuen. Dat gaat vooral via internet en mobiele telefonie.

Bron: Het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in