Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabinet scherpt reclameregels voor consumentenkrediet aan

De ministerraad heeft op voorstel van minister Zalm van Financiën ingestemd met het Besluit financiële dienstverlening (Bfd). In het Bfd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Bfd worden de eisen geconcretiseerd waaraan financiële dienstverleners - aanbieders, bemiddelaars en adviseurs - moeten voldoen. Zo wordt in het Bfd aangegeven aan welk niveau van deskundigheid een financiële dienstverlener moet voldoen en hoe hij deze deskundigheid moet
aantonen. Ook bevat het Bfd aangescherpte informatieverstrekkingseisen. Zo wordt het bijvoorbeeld verboden om te adverteren met kredietpercentages waarbij rekening is gehouden met de fiscale
aftrekbaarheid.

related partner content for mobile comes here

Bij sommige reclames is het voor de consument niet duidelijk dat het om tijdelijke tarieven gaat. Om die reden, en om agressieve reclames met tijdelijke actietarieven te voorkomen, moet voortaan worden vermeld hoe lang de actie duurt en wat het tarief na afloop van de actie is. In het Bfd zijn ook de nieuwe regels met betrekking tot de financiële bijsluiter opgenomen. De financiële bijsluiter is vorig jaar geëvalueerd en de uitkomsten daarvan zijn verwerkt in het Bfd.

Bij het opstellen van het Bfd hebben de adviezen van de Autoriteit Financiële Markten (de toezichthouder) en het Platform financiële dienstverlening, waarin alle relevante marktpartijen vertegenwoordigd zijn, een belangrijke rol gespeeld. Ook resultaten van een consultatie onder marktpartijen zijn verwerkt in het Bfd. De verwachting is dat de Wfd en het Bfd rond oktober 2005 in werking treden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in