Meest favoriete werkgevers: Philips, Shell, politie


Dit blijkt uit het continu Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek van Intelligence Group, dat is gehouden tussen januari en mei. Ten opzichte van 2004 is er in de eerste vijf maanden van 2005 weinig veranderd in de samenstelling van de top-10. De eerste vier plekken zijn hetzelfde gebleven, namelijk Philips, gevolgd door Shell, de politie en ABN Amro. Een sterke stijger is de Rabobank, die twee plaatsen heeft weten te winnen in de top-10. Microsoft is op de 10de plaats een nieuwkomer in de top-10. Deze plek is ten koste gegaan van het Rijk, dat in 2004 nog op een 6de plaats stond en nu op plaats 23 is beland.
De terugval van het Rijk komt vooral omdat de overheid zich momenteel in campagnes veel minder dan voorheen profileert als werkgever waarvoor het waard is te werken. De afgelopen jaren deed de overheid heel veel aan haar branding als werkgever. De campagne “Werken bij het Rijk als je verder denkt”? bracht de overheid zo’n beetje vanuit het niets in de top-10.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallende stijgers zijn verder Belastingdienst, de marine, Postbank en Hewlett Packard. Opvallend is dat ook Defensie (en al haar verschillende disciplines) in populariteit is gestegen. Dit ministerie is, evenals de Belastingdienst, via wervingscampagnes enorm actief op de arbeidsmarkt. Opvallende nieuwkomers in de ranglijst zijn Getronics PinkRoccade, Fortis, AIVD, BAM, Sociale dienst en Nationale-Nederlanden. Dat Getronics PinkRoccade op de 15de plaats binnenkomt, toont aan dat campagne voeren zeer effectief kan zijn.
Verder valt op dat de populariteit in absolute zin van nagenoeg alle top-10 werkgevers is gestegen. Hierdoor is de afstand naar de andere werkgevers vergroot. Voor de volledige top-50 zie www.intelligence-group.nl/downloads/ranking juni 2005.pdf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid