Booking.com opent balie op Schiphol
Het bedrijf, onderdeel van het Amerikaanse Priceline.com, richt zich met dit fysieke verkooppunt op binnenkomende reizigers die nog geen hotel hebben geboekt.’De balie komt in aankomsthal 1, zodat reizigers als ze wachten op hun bagage gelijk een hotel kunnen reserveren, ‘zegt Mirjam Melkman van Booking.com tegen het Algemeen Dagblad: ‘We richten ons op passagiers die vanaf vliegveld Schiphol Europa in trekken. Net als op de site hoeven de klanten geen reserveringskosten te betalen.’
Booking.com benadrukt dat de retailer zich niet zal richten op meer fysieke winkels. Melkman: ‘Deze balie is slechts een verkoopkanaal erbij op een perfecte locatie. Er zijn geen plannen om in een winkelstraat te gaan zitten.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBooking.com gebruikt wel andere verkoopkanalen om de meer dan 25.000 hotels die in de database staan te verkopen. De afgelopen week werd om die reden een samenwerkingsverband aangegaan met ReiseBank. Bij dit Duitse grenswisselkantoor kan aan de balie via Booking.com een hotel worden geboekt.
De overstap van online naar fysiek, is het een trend? Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: ‘Het is een voorzichtige trend. Het zijn nog geen grote aantallen.’Jongen vindt dat afhankelijk van het product gekeken moet worden of een winkel noodzakelijk is. ‘De computerwinkel op internet Take it now.nl heeft juist een afhaalpunt ingericht, maar de wat duurdere modewinkel Zenggi.com blijft op internet. Het hangt van de producten af.’
(bron: AD)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid