Overslaan en naar de inhoud gaan

BodieBoost: vrijheid blijheid in plaats van dieetoorlog

Afvallen, diëten, gezonder leven. Een verschrikking voor velen. Het kan anders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BodieBoost springt handig in op de aanname dat het moeilijk vol te houden en ongezellig is. Binnen de talloze afslankmethoden keert BodieBoost het totaal om en presenteert zich als een lifestyle waar je vrolijk en gezonder van wordt.

related partner content for mobile comes here

Het concept is vrolijk, kleurrijk en vooral heel gezellig, althans, als we op de website afgaan. BodieBoost, dat duidelijk anders dan anders wil zijn, is het antwoord op de jarenlange dieetoorlog van Charlotte Willems.

Snoepen en afvallen
Ze vertelt: ‘Uit eigen ervaring weet ik dat de worsteling met calorieën, gewicht, light en vet het laatste is wat je wilt. BodieBoost is een afslankmerk waarbij je moet snoepen en toch afvalt. Je mag echt veel eten.

Wat verandert, is de ratio van voedselgroepen.’ Mocht het eens zwaar zijn, dan zijn daar de meer dan tweeduizend mede-BodieBoosters die je graag even oppeppen in de online community.

Dagelijks ziet 11.000 bezoekers, de redactie voorziet ze continu van blogs over een gezondere lifestyle.

Recepten van de community
Willems: ‘We hebben veel persoonlijk contact met klanten, en we gaan online de conversatie aan, tot en met kookboeken aan toe.’

Die zijn gevuld met recepten van BodieBoosters, niet met wat dieetgoeroes voorschrijven. BodieBoosters geven zelf aan wat ze graag in de volgende editie terug willen zien.

Meetings in kleine groepen
Om offline trouwe BodieBoosters te kunnen helpen en aan de groeiende vraag naar fysiek contact te voldoen, organiseert Charlotte in mei de eerste meet-ups, door heel Nederland.  

Willems: ‘Geen grote massale bijeenkomsten, maar leuke meetings met kleine groepen begeleid door opgeleide captains.

&;De meet-ups zijn bedoeld om de motivatie hoog te houden en het uiteindelijke doel niet uit het oog te verliezen. Gezellig om heen te gaan, en waar je zeker niet voor de neus van iedereen op de weegschaal hoeft te gaan staan.’

Lifestyle én merk
BodieBoost wil een manier van leven en een hip merk zijn. In de schappen ligt al BodieBoost-thee en dito granola, en er komt meer aan.

Willems: ‘Volgende maand komt het eerste e-boek uit en uiteindelijk willen we met BodieBoost-tv en een magazine in de lucht komen.  De plannen voor het online- en offlineprogramma liggen klaar en hoeven alleen nog maar uitgerold te worden.

‘Wij willen graag ons aanbod differentiëren van boeken en een gratis online community, naar een subscription model met een intensieve 24/7 begeleiding voor onze gebruikers. Het functioneel design voor de nieuwe website is zo goed als klaar, ons team is voor 80% compleet.

Maar we hebben een kapitaalinjectie nodig om 10.000 abonnees aan te kunnen, ons team verder te professionaliseren, betaalde marketingkanalen in te zetten en de website te bouwen waarmee we zo snel mogelijk live kunnen.

We zijn keihard bezig om dit voor elkaar te krijgen.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in