Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Björn Borg, Sloggi, Livera en Marlies Dekkers zijn onvoldoende duurzaam’

Maar consumenten hebben wel steeds meer keuze uit duurzaam ondergoed en lingerie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onderzoek van duurzame merkenvergelijker , die 24 ondergoed- en lingeriemerken onder de loep nam. Saint Basics is de beste koop en krijgt van de vergelijker daarom een A-label.  ‘Zij besteden veel aandacht aan het gebruik van milieuvriendelijke materialen en goede arbeidsomstandigheden’.

related partner content for mobile comes here

Bekendere merken als Björn Borg, Sloggi, Livera en Marlies Dekkers presteren volgens Rank a Brand nog ondermaats en ontvingen het laagste E-label.

De ranglijst van Rank a Brand loopt van A (beste score) tot E (slechtste score). Ook twee andere merken doen het volgens de vergelijker beter dan de rest van de sector, namelijk Pants to Poverty en het Duitse merk Minga Berlin, dat via online shops ook in Nederland verkrijgbaar is.

Behalve de vier bovenstaande merken besteedt één ander merk meer aandacht te besteden aan duurzaamheid en dat is Hunkemöller. Dit merk behaalde 5 punten en verdient daarmee het D-label.

Rank a Brand: ‘Dit betekent dat Hunkemöller de eerste stappen heeft gezet richting duurzaamheid, maar nog een lange weg te gaan heeft. Net als bij de meeste sectoren blijft echter ook in deze sector de overgrote meerderheid achter. Van de 24 merken komen 19 niet verder dan het laagste E-label. Hieronder vallen bekende namen als Björn Borg, Sloggi, Victoria’s Secret, Marlies Dekkers, Livera, Triumph en Sapph.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in