Biometrische klantenanalyse in de winkel
Een Britse supermarkt test de emoties van winkelende klanten op een bijzondere manier, namelijk via biometrisch onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Met allerlei hightechapparatuur worden de oogbewegingen van klanten gevolgd, terwijl ze winkelen. Ook wordt hun huidtemperatuur gemeten.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De zo vergaarde data worden gekoppeld aan hun feitelijke gedrag en klinisch psychologen analyseren vervolgens de uitkomsten. Maar wat zegt dat eigenlijk, een warmere huid? Dat blijkt zowel positief als negatief te kunnen worden uitgelegd. Lastige materie dus. En, hamvraag: hoe betrouwbaar en naturel is eigenlijk het gedrag van een respondent die zwaar beplakt is met apparatuur?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid