Biometrische klantenanalyse in de winkel
Een Britse supermarkt test de emoties van winkelende klanten op een bijzondere manier, namelijk via biometrisch onderzoek.
Met allerlei hightechapparatuur worden de oogbewegingen van klanten gevolgd, terwijl ze winkelen. Ook wordt hun huidtemperatuur gemeten.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De zo vergaarde data worden gekoppeld aan hun feitelijke gedrag en klinisch psychologen analyseren vervolgens de uitkomsten. Maar wat zegt dat eigenlijk, een warmere huid? Dat blijkt zowel positief als negatief te kunnen worden uitgelegd. Lastige materie dus. En, hamvraag: hoe betrouwbaar en naturel is eigenlijk het gedrag van een respondent die zwaar beplakt is met apparatuur?
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid