Beste januari ooit voor MTV-zenders
De afgelopen maand was daarmee de best scorende januarimaand ooit voor de drie zenders MTV, TMF en The Box. Alle drie de kanalen waren verantwoordelijk voor deze score.
In de 20 tot 34 jaar scoorden de drie zenders gezamenlijk een aandeel van 3,4 procent, de beste score sinds augustus 2006 en ook de op een na best scorende januarimaand.
TMF scoorde met 4,3 procent in doelgroep 13 tot 19 jaar haar beste marktaandeel sinds oktober 2005 (toen 4,9%). Vooral het dagelijkse jongerenprogramma ‘Reaction’, gepresenteerd door Miljuschka Witzenhausen en Nikkie Plessen deed het met een gemiddeld marktaandeel van 9,1 procent binnen de doelgroep erg goed.
Bij MTV was het marktaandeel in doelgroep 13 tot 19 jaar 4,5 procent. Dat is de beste score voor de zender sinds juli 2006 (toen 4,9%) en de beste januarimaand ooit voor de zender.
The Box zendt sinds december 2006 comedyprogramma’s uit tussen 20:00 uur en 24:00 uur en urban muziek in de nachtelijke uren. Het marktaandeel tussen 20:00 en 24:00 uur steeg in januari naar 3,1 procent in doelgroep 13 tot 19 jaar. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van november 2006 (toen 1,3%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid