
Dat heeft Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) berekend op basis van onderzoeken naar het afronden van belseconden. Door de wijziging van de voorwaarden betalen klanten gemiddeld meer dan 100 euro per jaar te veel voor mobiel bellen, stelt Ferdy Roet van het meldpunt.
SMCO is onlangs een actie begonnen om een collectieve claim tegen de telecombedrijven te kunnen indienen. Het meldpunt roept klanten van Telfort, KPN Mobiel en KPN Hi op zich hierbij aan te melden. Volgens Roet hebben inmiddels ongeveer honderd boze klanten gereageerd die een schadevergoeding of ontbinding van hun contract eisen.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVoormalig minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) eerder dit jaar gevraagd een onderzoek in te stellen naar de manier waarop telecombedrijven bellende klanten kosten in rekening brengen.
KPN liet vorige maand weten de nieuwe berekeningsmethode voor een deel van de klanten terug te draaien. Alle klanten van KPN, Telfort en Hi die zonder het te weten per minuut betalen, worden teruggezet naar een abonnement waarbij weer per seconde wordt afgerekend. Ze moeten zich hiervoor wel aanmelden via de website van KPN. Ook maakte KPN bekend dat er een nieuw abonnement komt, waarbij wel weer per seconde wordt afgerekend.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee