Overslaan en naar de inhoud gaan

Voordelen van promotiegeschenken

In tijden van feestdagen en speciale gelegenheden geven/laten veel bedrijven promotiegeschenken of relatiegeschenken ontwikkelen. Doel van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Promotiegeschenken voor werknemers zijn een teken van waardering. Het is belangrijk om je werknemers te belonen. Zo blijkt dat bijvoorbeeld
uit het onderzoek '': werknemers die zich gewaardeerd voelen, zijn innovatiever en denken mee met de organisatie.

related partner content for mobile comes here

Relevantie, design en functionaliteit

Om de promotiegeschenken goed aan te laten sluiten bij het bedrijf, is het belangrijk om te letten op relevantie, design en functionaliteit. Als het relatiegeschenk gerelateerd is aan de visie van het bedrijf of project, valt deze beter in de smaak. Ook designvolle promotiegeschenken worden vaker gebruikt om te pronken. Natuurlijk speelt functionaliteit hierin ook een grote rol. Immers heeft niemand iets aan een promotiegeschenk dat niet bruikbaar is.

Internal branding

Middels promotiegeschenken kan het gevoel van werknemers over het
bedrijf beïnvloed worden. Daarom worden promotiegeschenken ook vaak gebruikt voor internal branding. Voor bijvoorbeeld veranderingstrajecten is het goed om aan internal branding te doen. Promotiegeschenken kunnen er in zo'n situatie voor zorgen dat er meer draagvlak gecreëerd wordt voor het veranderingstraject. Niet alleen het gevoel wordt namelijk beïnvloed door internal branding, maar ook het gedrag van de werknemers.
Zo kan het gevoel van een werknemer zijn dat het trots is op het bedrijf waarvoor hij werkt, en dit ook laat zien in zijn gedrag. Dit is belangrijk richting klanten, omdat dan niet alleen de externe marketingcommunicatie kloppend is, maar ook de interne marketingcommunicatie. Niets is namelijk zo storend voor een klant dat hij extern een beeld krijgt over een bedrijf dat intern niet klopt.

Andere voordelen

Promotieartikelen hoeven niet alleen intern gebruikt te worden. Een simpel voorbeeld is een pen. Een pen wordt vaak ook thuis gebruikt of op andere plaatsen. Doordat de pen een logo van het bedrijf bevat zorgt dit toch voor naamsbekendheid. Hetzelfde geldt voor een t-shirt dat ook in privé omstandigheden gedragen kan worden. Zo wordt een t-shirt van een project of bedrijf vaak gebruikt door mensen bij het sporten. Dit roept aandacht op bij de mensen die dit zien en zorgt voor extra naamsbekendheid. Soms komt het ook nog voor dat familie of vrienden de promotieartikelen gebruiken. Dit is natuurlijk alleen maar extra meegenomen.

Nadelen van promotiegeschenken

Er zijn natuurlijk ook nadelen aan promotiegeschenken. Zo kunnen misplaatste promotiegeschenken in de verkeerde smaak vallen en dit kan leiden tot een slecht imago. Bijvoorbeeld als promotiegeschenk naar je werknemers dieetmiddelen geven. Een ander voorbeeld is een cadeaubon bij de concurrent. Een promotiegeschenk moet matchen bij het bedrijf en terug te herleiden zijn naar het bedrijf voor de beste conversie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in