Overslaan en naar de inhoud gaan

Bangladesh en angorakonijnen boeien consument weinig

De consument vindt de herkomst van kleding niet belangrijk. Slechts 28% denkt bij aankoop aan arbeidsomstandigheden en productie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek dat gehouden is onder 1.159 Nederlandse consumenten. Ondanks de publieke ophef rondom de arbeidsomstandigheden in Bangladesh en de angorakonijnen, zegt slechts 28% van de consumenten bij de aanschaf van kleding aandacht te hebben voor de productie ervan. Maar 8% zegt dit altijd te doen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Sander Haas, initiatiefnemer van 1.000.000 druppels, blijkt uit het onderzoek dat 90% van de respondenten duurzaamheid belangrijk of zeer belangrijk vindt. Energie- en waterbesparing liggen goed op het netvlies van de consumenten. &;Die voelen zich nog weinig verantwoordelijk voor wat er verderop in de keten gebeurt.’

1.000.000 druppels heeft als doel mensen bewuster te maken van hun eigen invloed op een duurzame maatschappij. Het zal in 2014 nadrukkelijk de samenwerking zoeken met partners in de kleding- en voedingsketen en organisaties als Max Havelaar.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in