Overslaan en naar de inhoud gaan

Audi gaat voor nul-emissie en bereidt Nederland voor op 100% elektrisch rijden

Het automerk bereidt Nederland voor op Audi e-tron, eind 2018.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Automerk Audi heeft een missie voor de toekomst: nul-emissie met 100% elektrische Audi’s. Dat kondigt het merk aan in de campagne ‘Road to zero’, die op 24 december begint.

related partner content for mobile comes here

Elektrisch rijden


Volgens Audi is elektrisch rijden is de toekomst. Eind 2018 komt het merk met de eerste puur elektrische Audi, als voorbode van een volledige lijn Audi e-tron-modellen.

Volgens Audi is elektrisch rijden is de toekomst. Eind 2018 komt het merk met de eerste puur elektrische Audi, als voorbode van een volledige lijn Audi e-tron-modellen.

'Audi is een nieuwe weg ingeslagen', zegt directeur Gerard Jansen van Audi Nederland. 'Onze Audi e-tron hybridemodellen en g-tron-uitvoeringen op aardgas vormden al een voorbode, maar in 2018 geeft Audi echt de aftrap voor nul-emissie. In Europa is Nederland één van de voorlopers op het gebied van elektrisch rijden en daarom beginnen we nu al met ons "e-tron-offensief".'

‘We do everything to achieve nothing’


Audi Nederland ontwikkelde de campagne ‘Road to zero’ geheel in eigen beheer, in samenwerking met Selmore Creative Agency. DigitasLBi tekende voor het ontwerp van het online platform zero.audi.nl. Diederick Hillenius, creative director van Selmore: 'We symboliseren het thema door het getal 0 in vele hoedanigheden in de campagne te laten terugkomen. De 0 staat symbool voor de strategie ‘We do everything to achieve nothing’.'

zero.audi.nl. Diederick Hillenius, creative director van Selmore: 'We symboliseren het thema door het getal 0 in vele hoedanigheden in de campagne te laten terugkomen. De 0 staat symbool voor de strategie ‘We do everything to achieve nothing’.'

. Diederick Hillenius, creative director van Selmore: 'We symboliseren het thema door het getal 0 in vele hoedanigheden in de campagne te laten terugkomen. De 0 staat symbool voor de strategie ‘We do everything to achieve nothing’.'

De Audi e-tron wordt Audi’s eerste 100 procent elektrische auto. Het is een zogenaamde 'premium elektrische SUV' in het hogere segment. Hij heeft een acceleratie van 0-100 km/u in 4,6 seconden, een top van 210 km/u, een puur elektrisch vermogen van 370 kW en een rijbereik van ruim 500 kilometer op één batterijlading. De auto wordt CO2-neutraal geproduceerd in Audi’s fabriek in Brussel. Vanaf eind 2018 staat de Audi e-tron bij de Nederlandse dealers.

Credits:
Creatieve directie : Diederick Hillenius & Poppe van Pelt
Copy Writer : Diederick Hillenius en Zwier Veldhoen
Art Director : Diederick Hillenius
RTV Director : Hanneke Kampschreur
Account : Tom Stoffels en Gijs de Bruijn
Strategie : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Wil Giezenaar en Joost Klumper
Productiemaatschappij : Bonkers
Regisseur : Bram Schouw
Executive Producer : Saskia Kok
Producer : Jan Jinek
D.O.P./Cameraman : Jasper Wolf
Production Designer : Rikke Jelier
Service productie : Division
Offline studio : Kapsalon
Offline editor : Annelien van Wijnbergen en Marc Bechtold
studio (2D & 3D) : Ambassadors
VFX Producer : Jeroen van Es
VFX Supervisor : Bas Moonen
Grading : MPC, Jean Clement Soret
Geluidstudio : Soundcircus
Geluidstechnicus : Feike de Wit
Final mix : Ambassadors, Ed Meijaard
Muziek : Ambassadors , Sebastiaan Roestenburg

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in