Overslaan en naar de inhoud gaan

Arts nog altijd op grote schaal gefêteerd

Artsenbezoekers geven nog op grote schaal cadeautjes aan de huisartsen bij wie ze reclame komen maken voor medicijnen. Dit blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dokters krijgen handenvol spullen die niets te maken hebben met hun werk: horloges, wijn, chocolade, kunstwerken, onderwatercamera's, truien, skibrillen, draadloze muizen, koffiezetapparaten, de Michelingids, strandmatten, radio's en uitnodigingen voor een dagje Utrecht of voor een concert van Jan Vayne.
Dat meldt het dagblad Trouw.

related partner content for mobile comes here

DGV deed anderhalf jaar onderzoek onder huisartsen. Na bezoek van de vertegenwoordiger van een farmaceutisch bedrijf vulden de dokters een vragenlijst in. Ruim 800 formulieren werden teruggestuurd.

Het instituut wil dat het geven van cadeaus wordt verboden, hoewel de waarde van de geschenken wel is gedaald. Het gaat de DGV erom dat elk presentje een arts kan beïnvloeden. Verder zegt het instituut teleurgesteld te zijn over de beslissing van de Inspectie voor de Gezondheidszorg om het reclametoezicht op de farmaceutische sector tot een minimum terug te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in