Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Invloed adverteerders neemt vanzelf toe’

Met de waarschijnlijke komst van meer commerciële zenders in 2005 zullen tv-zenders steeds meer de adverteerder en het reclamebureau zelf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt chairman Pietro Tramontin van DDB Amsterdam op de weblog van Brandstage. Het bureau liet hem reageren op uitspraken van topman Maurice Levy van Publicis, die vond dat adverteerders meer invloed zouden moeten krijgen bij het totstandkomen van tv-programma's en hun programmering.

related partner content for mobile comes here

Tramontin: ‘Met de komst van de nieuwe zenders van John de Mol en mogelijk de combinatie Avro/Tros/VTM bestaat het Nederlandse tv-landschap volgend jaar uit 11 zenders die gericht zijn op een breed publiek. Nu al zijn veel programma's advertiser-funded of gesponsord. Wij verwachten dat deze ontwikkeling zich doorzet, en door de komst van de nieuwe commerciële zenders, zelfs in een hoger tempo. Want alle zenders moeten met interessante content gevuld worden en dat kost geld. En dat moet dus van adverteerders komen.’
DDB Amsterdam denkt dat de zenders steeds meer de adverteerder en het reclamebureau zelf zullen gaan opzoeken om programma's mede mogelijk te maken. ‘De programma's die nu gesponsord of advertiser-funded zijn, zijn in de regel kwalitatiever en worden beter gewaardeerd door de kijker dan een 'me-too format’.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in