‘Invloed adverteerders neemt vanzelf toe’


Dat zegt chairman Pietro Tramontin van DDB Amsterdam op de weblog van Brandstage. Het bureau liet hem reageren op uitspraken van topman Maurice Levy van Publicis, die vond dat adverteerders meer invloed zouden moeten krijgen bij het totstandkomen van tv-programma's en hun programmering.
Tramontin: ‘Met de komst van de nieuwe zenders van John de Mol en mogelijk de combinatie Avro/Tros/VTM bestaat het Nederlandse tv-landschap volgend jaar uit 11 zenders die gericht zijn op een breed publiek. Nu al zijn veel programma's advertiser-funded of gesponsord. Wij verwachten dat deze ontwikkeling zich doorzet, en door de komst van de nieuwe commerciële zenders, zelfs in een hoger tempo. Want alle zenders moeten met interessante content gevuld worden en dat kost geld. En dat moet dus van adverteerders komen.’
DDB Amsterdam denkt dat de zenders steeds meer de adverteerder en het reclamebureau zelf zullen gaan opzoeken om programma's mede mogelijk te maken. ‘De programma's die nu gesponsord of advertiser-funded zijn, zijn in de regel kwalitatiever en worden beter gewaardeerd door de kijker dan een 'me-too format’.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid