Top 10 trends na 10 jaar internet
Tien jaar internet,wat voor impact heeft dat op onze maatschappij? Het Annenberg Center for the Digital Future , verbonden aan de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De invloed van internet op men en maatschappij is nog nooit zo groot geweest. Iedere dag mailen, communiceren, zoeken, handelen, kopen, luisteren en spelen miljoenen kinderen, overgrootmoeders en andere mensen op het net. In de meeste Europese landen is ongeveer driekwart van de bevolking online. Het aantal uren dat zij surfend doorbrengen neemt toe, tot gemiddeld 12,5 uur per week. Dat heeft volgens onderzoekers van het Annenberg Center de volgende trends tot gevolg:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- Het digitale gat wordt nauwer De snelst groeiende groep van internetgebruikers zijn zij die ooit als slachtoffers werden gezien van het digitale gat: minderheden en ouderen. Bovendien heeft 99 procent van de scholen toegang tot het web.
- De media-patronen van consumenten veranderen De afgelopen 10 jaar zijn internetgebruikers meer en meer tijd voor het surfen gaan gebruiken, die voorheen voor tv kijken werd ingezet.
- De geloofwaardigheid van het internet gaat omlaag Iets meer dan 70 procent van de internetters beschouwt het merendeel van de online informatie als betrouwbaar en accuraat. Dat is een lichte daling
- Online aankoopgedrag verandert nu pas De intensiteit van creditcard-angst neemt af en internetgebruikers kopen frequenter online.
- Het 'nerd' aura van het internet bestaat niet meer Met driekwart van de bevolking online is het web niet langer een ruimte voorbestemd voor techneuten. Bovendien hebben e-mail en instant messaging het internet socialer gemaakt in plaats van onpersoonlijker.
- Privacy- en veiligheidsbezwaren blijven groot Gebruikers maken zich niet alleen druk om hun persoonlijke en financiële informatie online, maar ook om het monitoren van hun ‘online zijn’. Toestanden als virussen, spam en ID-diefstal helpen niet bepaald om deze angsten weg te nemen.
- Het internet is de nummer 1 informatiebron geworden voor gebruikers En het bereik van breedband internet heeft deze trend versterkt.
- De voordelen en nadelen van het internet voor kinderen zijn nog niet duidelijk Vandaag zijn kinderen erg internetwijs, vaak meer dan hun ouders. Helpt het internet kinderen (huiswerk) of doet het kwaad (chatrooms)?
- E-mail: meer dan genoeg? Het blijft de belangrijkste reden waarom mensen online gaan, maar bezorgdheid over spam, overvolle inboxen en tijdberoving nemen toe.
- Breedband zal alles veranderen—opnieuw Breedband internettoegang verandert hoe vaak mensen online gaan, hoeveel tijd ze online doorbrengen en wat ze online doen. (Canguru)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid