Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikanen drinken meer (eigen) wijn

De totale wijnconsumptie in de VS steeg in 2009 met 0,9 procent. Zo mat de Beverage Information Group. Dat is omgerekend 2673 miljoen liter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wijnconsumptie in de VS stijgt al sinds 16 jaar. In het door de Beverage Information Group uitgebrachte staat daarnaast dat lokale wijnen het ook nog altijd beter doen dan geïmporteerde. De consumptie van lokale wijnen steeg met 1,8 procent naar ruim 2004 liter terwijl de consumptie van geïmporteerde wijnen daalde met 2,2 procent, naar bijna 669 liter. Daarentegen groeit de import nog wel uit landen als Chili, Nieuw Zeeland en Portugal.
Men verwacht dat wijnconsumptie tot 2014 zal stijgen met 4,6 procent, naar 2996 liter.

related partner content for mobile comes here

Wat voor soort wijnen worden het meeste gedronken? In 91,6 procent van de gevallen betrof in 20090 gewone tafelwijn, een stijging van 0,8 procent ten opzichte van 2008. Consumenten kijken met name naar prijs-kwaliteit en kiezen voor wijnen die goed smaken, maar niet te veel kosten. En dan kom je al snel uit op het lokale aanbod, aangezien geïmporteerde wijnen vaak een premium imago krijgen aangemeten en in 2009 last hadden van de zwakke dollar.

Lokale wijnen hebben 73 procent van de Amerikaanse wijnmarkt in handen. Californische wijnen nemen qua volume 67,1 procent voor hun rekening, de rest wordt verdeeld over de andere wjinstaten, denk aan staten als Washington, Oregon en New York.

Tevreden over goedkopere drank

Hoe tevreden is de drinker met goedkoper vocht? Van de 16 procent bierdrinkers, 23 procent wijndrinkers en 18 procent sterke drank-consumenten die onlangs geswitched zijn naar een goedkoper product, is de meerderheid tevreden met de kwaliteit. Zo zegt Nielsen in .

67 procent van de bierdrinkers,79 procent van de wijndrinkers en 63 procent van de sterke drank-innemers vindt dat men in het algemeen makkelijk goede kwaliteit vindt tegen een lagere prijs. De rest ziet wel een teruggang in kwaliteit, maar zegt het er, in verband met de besparing, wel voor over te hebben.
De meerderheid van deze consumenten is van plan goedkopere producten te blijven kopen als de economie weer aantrekt (75 procent van de wijndrinkers, 70 procent van de bierdrinkers en 66 procent van de sterke drank-drinkers).

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in