Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier roept boeren op een radiospot te maken

Wakker Dier roept boeren (en boerinnen) op om de nieuwe radiospot van Wakker Dier tegen de boer- en dieronvriendelijke kiloknaller te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wakker Dier zal de beste boerenspot meer dan honderd keer uitzenden op de landelijke radio. Afgelopen tijd spraken boeren, dierenbeschermers, slagers en politici zich afzonderlijk al uit tegen het gestunt van supermarkten met industrievlees. Met de actie wil Wakker Dier actief samenwerking zoeken met boeren vanwege het gezamenlijk belang tegen de kiloknaller. Boeren hebben altijd wel een mening over de radiospotjes van Wakker Dier. Dit keer krijgen ze de mogelijkheid om zelf een radiospot voor Wakker Dier te schrijven.

related partner content for mobile comes here

De extreem lage vleesprijzen worden door supermarkten zoveel mogelijk afgewenteld op de rest van de keten. Boeren zitten onderaan in de keten en krijgen de klappen. Ze worden zo gedwongen continu op zoek te gaan naar bedrijfsbesparingen. Alleen de goedkoopst producerende boer kan het hoofd boven water houden. Prijsbesparingen gaan echter vaak ten koste van dieren: meer dieren in een hok, nog wat extra dieren in een veewagen, of een iets goedkopere slachterij 500 kilometer verderop. Een kippenboer krijgt slechts 1 euro 50 voor een vetgemeste kip. Daar kan hij een kip niet een leven lang fatsoenlijk voor verzorgen.

Boeren kunnen tot 23 augustus inzenden via de van Wakker Dier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in