Nieuwe Liegebeest verkiezing


De stichting wil met deze verkiezing consumenten inlichten over producten en reclame die wel reppen over dierenwelzijn, maar het niet praktiseren. Want vaak doen verpakkingen geloven dat dieren een goed leven hebben gehad, terwijl de waarheid heel anders is, aldus de stichting.
Tot 20 augustus kunnen consumenten misleidende producten of commercials insturen. Op www.wakkerdier.nl/liegebeest-verkiezing.php kan men de voorwaarden voor inzendingen vinden. Na 20 augustus stelt de stichting een shortlist samen, en kan het publiek stemmen. De kandidaat met de meeste stemmen krijgt in september de Liegebeest Trofee uitgereikt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2009 was de reclame met Rob Geus: “Kalfsvlees, daar word ik vrolijk van” de grote winnaar. Deze reclame verdween na de verkiezing van de buis. Maar ook de verpakkingen van de Dulano worst van de Lidl en de Groninger Metworst werden aangepast.
Met de vis van Albert Heijn boekte de stichting ten dele succes. De sticker “Albert Heijn zet zich in voor duurzame visserij” staat niet meer op bedreigde tonijn en andere ‘rode soorten’ op de Viswijzer. Helaas nog wel op de oranje soorten, aldus Wakker Dier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid