Multiscope stopt Visiscan bereiksonderzoek
Multiscope stopt per einde van het jaar met het continu internet bereiksonderzoek Visiscan.
Multiscope geldt als een van de pioniers op het gebied van online bereiksonderzoek. Volgens directeur John Kivit liggen er meer kansen voor Mulitscope in het buitenland en is de markt voor online bereiksonderzoek in Nederland beperkt. "De markt voor internet bereiksonderzoek in Nederland is relatief klein. Om die reden dien je een dergelijke dienstverlening internationaal aan te bieden om schaalvoordelen te behalen. Daarnaast is de markt voor internet bereiksonderzoek in Nederland de afgelopen twee jaar gestabiliseerd terwijl onze panel en software activiteiten juist wel snel gegroeid zijn. We zien voor de lange termijn daar meer kansen en vinden het belangrijk meer ruimte te creëren voor innovatie."
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBegin dit jaar is gekozen voor focus op de snel groeiende internationale activiteiten, panels en software. Deze strategische keuze geeft bovendien meer ruimte voor toekomstige innovaties met meer toegevoegde waarde en synergie met de kerndiensten. De klanten zijn inmiddels op de hoogte gebracht. De dienstverlening voor de lopende contracten eindigt op 31 december 2010. Multiscope zal per klant proberen om delen van hun onderzoeksbehoefte in te vullen met andere diensten. De jaarranglijst van best bezochte websites zal in december van dit jaar voor de laatste keer verschijnen.
Visiscan was gedurende tien jaar het onafhankelijke online benchmark onderzoek voor Nederlandse websites. Het onderzoek meet het bereik via een landelijk representatief panel en registreert van deze groep doorlopend het surfgedrag. Nu Multiscope stopt met Visiscan resteert Stir als het enige online bereiksonderzoek in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid