Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd prijs

We zitten er weer middenin. Het prijzenseizoen. Er zijn tegenwoordig meer prijzen dan dat er kinderen in kelders gevonden worden. Van Effie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is bij insiders al lang bekend dat BrandConnection jarenlang veel prijzen heeft gewonnen dankzij doping. Mediaplanners van dat bureau sliepen we-kenlang in zuurstoftentjes. Ook is velen nu duidelijk waarom BrandConnection-directeur Olaf Machielse altijd met een koelbox rondliep. Daar zat namelijk epo in. Veel exploitanten vonden bij het betreffende bureau destijds vaak gebruikte injectienaalden op de parkeerplaats.

related partner content for mobile comes here

Het valt ook vaak op wanneer een bureau buiten de lijntjes begint te lopen. Zo viel (Van Walbeek) Etcetera zomaar uit het niets opeens twee jaar achtereen in de prijzen. Nu weten we dat dat komt door bloeddoping. Zo is Etcetera-baas Jan Knaap destijds hoogstpersoonlijk naar Naarden afgereisd om daar bloed van reclamegoeroe Giep Franzen af te tappen. En niet zonder succes dus.

Maar de organisatie van de Amma is de eerste die deze praktijken namens prijzenfestivals de kop in gaat drukken. Zo zullen alle prijswinnaars deze week direct nadat ze van het podium komen een plas moeten inleveren. Ook wordt er bij de feestvarkens bloed afgenomen. Verder zullen mediaplanners voortaan gedurende het jaar een logboek moeten bijhouden waar ze zijn. En het kan voorkomen dat net als je een biertje opentrekt op de camping in Zuid-Frankrijk, er opeens een ‘Amma out of competition team’ voor je tent staat.

De ADCN schijnt met afgrijzen te kijken naar deze ingrijpende maatregelen van de Amma-organisatie. Dergelijke controles zouden de doodsteek zijn voor de creatieve industrie, zo wordt gefluisterd. Je vindt nog makkelijker een moslim die dol is op Geert Wilders dan een ‘schone’ creatief, zo is de veronderstelling.

Tenslotte is er nog een andere methode om aan prijzen te komen. Omko-ping. Het is algemeen bekend dat het onlineonderzoekje naar de beste mediavertegenwoordiger alleen maar ‘window dressing’ is. De Carl Lipp-ring wordt uiteindelijk gewonnen door degene die het meeste schuift. Dat kan in keiharde cash. Of in gratis mediaruimte die door een paar louche medewer-kers van de Amma doorverkocht kan worden. Dus houd uw ogen open bij de prijsuitreikingen. Iemand met pupillen groter dan stuiterballen of winnaars die wartaal uitslaan tijdens een dankwoord zijn uitermate verdacht!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in