Advertentieomzet Sanoma stijgt


Het moederconcern van Sanoma Uitgevers zag de inkomsten uit reclame met 12 procent stijgen. De opbrengsten van online advertenties ging met 22 procent omhoog, vooral dankzij de bijdrage van de Nederlandse activiteiten.
De losse verkoop van Nederlandse bladen daalde. Dat komt onder meer door het staken van Mind Magazine. Eerder dit jaar werd de stekker uit Liv' getrokken en in januari volgend jaar stopt ook Yes er mee. De omzet kwam daardoor in Nederland 1,5 procent lager uit dan een jaar eerder, op 119 miljoen euro. Het gehele concern zag de omzet met 10 miljoen euro dalen tot 691 miljoen euro. De operationele winst daalde door een afschrijving op de Nederlandse distributieactiviteiten met 17 procent tot 64 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid