Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentieomzet Sanoma stijgt

Sanoma heeft in het derde kwartaal aanzienlijk meer advertenties verkocht dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het moederconcern van Sanoma Uitgevers zag de inkomsten uit reclame met 12 procent stijgen. De opbrengsten van online advertenties ging met 22 procent omhoog, vooral dankzij de bijdrage van de Nederlandse activiteiten.

related partner content for mobile comes here

De losse verkoop van Nederlandse bladen daalde. Dat komt onder meer door het staken van Mind Magazine. Eerder dit jaar werd de stekker uit Liv' getrokken en in januari volgend jaar stopt ook Yes er mee. De omzet kwam daardoor in Nederland 1,5 procent lager uit dan een jaar eerder, op 119 miljoen euro. Het gehele concern zag de omzet met 10 miljoen euro dalen tot 691 miljoen euro. De operationele winst daalde door een afschrijving op de Nederlandse distributieactiviteiten met 17 procent tot 64 miljoen euro.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in