Overslaan en naar de inhoud gaan

Landal GreenParks meest klantvriendelijk

Landal GreenParks is verkozen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2010 in een onderzoek van MarketResponse.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau ondervroeg daarvoor 2.500 consumenten. De ANWB en Jumbo werden respectievelijk tweede en derde. De resultaten van het zijn gebaseerd op klantervaringen in 2010. Consumenten is gevraagd in hoeverre hun ervaringen overeenkwamen met de vijf gouden regels die klantvriendelijkheid bepalen. Dit zijn: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit tonen in de oplossing en klanten alleen benaderen met relevante informatie.
Bart Götte, commercieel directeur van MarketResponse: 'Terwijl de huidige commotie in de media zich concentreert op slechte klantervaringen, laten de resultaten uit ons onderzoek een veel genuanceerder beeld zien. Vier van de vijf consumenten vinden de bedrijven waar zij momenteel klant zijn klantvriendelijk.'
Bedrijven die het verschil maken meten niet alleen de klantwaardering, maar doen ook daadwerkelijk iets met het commentaar dat ze krijgen. Ze gebruiken het continu om hun dienstverlening te verbeteren. Het is opvallend dat de winnaars zich niet verschuilen achter interne bedrijfsprocessen, anonieme no reply-emailadressen, of uitbestede servicecenters.
In klantvriendelijke bedrijven dringt de mening van de klant ook door tot in de directiekamer. Uit het onderzoek van MarketResponse blijkt tevens een sterk positief verband tussen de klantvriendelijkheid van bedrijven en het sentiment waarmee over die bedrijven op fora, en blogs wordt geschreven.

related partner content for mobile comes here

werden de resultaten bekend van een onderzoek ter gelegenheid van de publicatie van het boek De verkoopmaffia van Erwin Wijman. KPN bleek het onvriendelijkste bedrijf van Nederland, het aardigste bedrijf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in