Overslaan en naar de inhoud gaan

Adfo Coverstory: hoe YouTube-creators de macht grijpen

Ze zijn selfmade, invloedrijk en runnen elk hun eigen imperium: vloggers grijpen de macht. Een rondleiding langs de frontlinie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van een laagdrempelig platform voor koddige kattenfilmpjes en grappige baby video’s, heeft Youtube zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een snel uitdijend bolwerk van steeds professionelere contentkanalen. Of je nu een merk als Red Bull bent of een meisje van zestien met een passie voor make-up, iedereen die een video kan maken, kan een eigen kanaal beginnen op YouTube.

related partner content for mobile comes here

De ontwikkeling weerspiegelt de tijdsgeest: kijkers bepalen zelf waar ze naar kijken, hoe lang en wanneer en abonneren zich gratis op de kanalen die aansluiten op hun eigen interesse, of dat nu koken, make-up, auto’s of gaming is. Ze stemmen af op YouTube ‘creators’, met wie ze zich identificeren en wiens oordeel ze vertrouwen.

Multichannel network- bedrijven scouten creator-talent en helpen ze hun bereik en contentwaarde te vergroten en koppelt hen aan relevante merken voor lucratieve partnerships.  Meer dan 1 miljoen kanalen verdienen inmiddels geld met het YouTube Partner Program en duizenden ‘creators’ verdienen meer dan een ton per jaar met hun kanaal. And it&;s only just the beginning...

De coverstory van de nieuwe Adformatie - gefotografeerd door No Candy - werpt licht op de huidige YouTube-revolutie, de strategie van de multichannel networks en geeft een exclusieve rondleiding langs de Nederlandse frontlinie. 


Beautyvlogger Mascha Feoktistova van Beautygloss &;vlogt&; over de covershoot van Adformatie. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in