Adfo Coverstory: hoe YouTube-creators de macht grijpen
Van een laagdrempelig platform voor koddige kattenfilmpjes en grappige baby video’s, heeft Youtube zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een snel uitdijend bolwerk van steeds professionelere contentkanalen. Of je nu een merk als Red Bull bent of een meisje van zestien met een passie voor make-up, iedereen die een video kan maken, kan een eigen kanaal beginnen op YouTube.
De ontwikkeling weerspiegelt de tijdsgeest: kijkers bepalen zelf waar ze naar kijken, hoe lang en wanneer en abonneren zich gratis op de kanalen die aansluiten op hun eigen interesse, of dat nu koken, make-up, auto’s of gaming is. Ze stemmen af op YouTube ‘creators’, met wie ze zich identificeren en wiens oordeel ze vertrouwen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMultichannel network- bedrijven scouten creator-talent en helpen ze hun bereik en contentwaarde te vergroten en koppelt hen aan relevante merken voor lucratieve partnerships. Meer dan 1 miljoen kanalen verdienen inmiddels geld met het YouTube Partner Program en duizenden ‘creators’ verdienen meer dan een ton per jaar met hun kanaal. And it's only just the beginning...
De coverstory van de nieuwe Adformatie - gefotografeerd door No Candy - werpt licht op de huidige YouTube-revolutie, de strategie van de multichannel networks en geeft een exclusieve rondleiding langs de Nederlandse frontlinie.
S2 ❤ Beautygloss vlog 7 ❤ Youtubers shoot
Beautyvlogger Mascha Feoktistova van Beautygloss 'vlogt' over de covershoot van Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid