Overslaan en naar de inhoud gaan

20% minder communicatiekrachten bij de rijksoverheid

Premier Balkenende heeft vorige week in een brief aan de Tweede Kamer gereageerd op een verzoek uit 2009 om meer inzicht te geven in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Premier Balkenende heeft vorige week in een aan de Tweede Kamer gereageerd op een verzoek uit 2009 om meer inzicht te geven in het persbeleid en de aantallen voorlichters binnen de overheid. Balkenende voorziet dat de formatie van communicatiedirecties bij de rijksoverheid tegen 2011 met meer dan 20 procent zal afnemen.

related partner content for mobile comes here

Kamerleden Remkes (VVD) en Bosma (PVV) hadden een dergelijk verzoek gedaan, omdat ze vonden dat er te veel voorlichters en persvoorlichters op de diverse departementen rondliepen.
Balkenende merkt op dat de overheid een rijksbreed communicatiebeleid heeft ingezet (onder meer met één uniforme vormgeving) en dat tegen 2011 ‘de formatie van communicatiedirecties bij de rijksoverheid gemiddeld met meer dan 20 procent zal zijn afgenomen.’ Steeds meer wordt verwacht dat voorlichters 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar zijn. Niet enkel de parlementaire pers doet een beroep op hen, ook internet vraagt een steeds grotere bijdrage aan de activiteiten van de overheid, aldus Balkenende. ‘De zogenaamde web 2.0-toepassingen komen er als “kanalen van de overheid” bij, maar gaan de traditionele zeker niet vervangen.’ Waar mogelijk worden communicatietaken rijksbreed georganiseerd en anders op departementen ‘in compacte, strategische directies’ uitgevoerd, stelt de premier.
Bron: Villamedia

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in