MaasstadPers: ‘Twee mediatypen in één nieuwsproduct’
3 februari verschijnt in Rotterdam en omgeving een nieuwe gratis krant: MaasstadPers. Dit nieuwsproduct zal content van dagblad de Pers en Maasstad Weekbladen combineren.
MaasstadPers is eigendom van PLM Lokale Media, onderdeel van Wegener Huis-aan-huisMedia.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet wordt een gratis krant met lokaal en regionaal nieuws, aangevuld met landelijke nieuws van dagblad De Pers. Frank de Roon, commercieel directeur MaasstadPers zegt met deze titel de lezers in Rotterdam en omliggende gemeenten ‘een gratis eigentijds nieuwsproduct’ te willen bieden.
Voor adverteerders moet de MaasstadPers ‘een aantrekkelijk advertentiemedium met vier edities worden’.
Deze combinatie van lokaal, regionaal en landelijk nieuws moet de lezersbehoefte vervullen die voorheen werd ingevuld door het (regionale) dagblad in Rotterdam en omgeving.
MaasstadPers wordt op woensdag verspreid in een oplage van 365 duizend exemplaren via huis-aan-huisverspreiding en displays bij onder andere supermarkten, bibliotheken en winkelcentra. Daarnaast is de krant vanaf 3 februari ook online te lezen.
Op dit moment zijn er geen plannen om andere Wegener huis-aan-huisbladen om te bouwen naar een wekelijkse regionale krant, schrijft Villamedia. De aanpak is voorlopig alleen op Rotterdam is toegesneden. ‘Er zijn veel verschillende media hier. Het AD is niet zo groot meer en toch is er behoefte aan regionaal nieuws. Dat alles bij elkaar heeft ons tot dit product gebracht’, aldus De Roon op Villamedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid