Overslaan en naar de inhoud gaan

MaasstadPers: ‘Twee mediatypen in één nieuwsproduct’

3 februari verschijnt in Rotterdam en omgeving een nieuwe gratis krant: MaasstadPers. Dit nieuwsproduct zal content van dagblad de Pers en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

3 februari verschijnt in Rotterdam en omgeving een nieuwe gratis krant: . Dit nieuwsproduct zal content van dagblad de Pers en Maasstad Weekbladen combineren.

related partner content for mobile comes here

MaasstadPers is eigendom van PLM Lokale Media, onderdeel van Wegener Huis-aan-huisMedia.

Het wordt een gratis krant met lokaal en regionaal nieuws, aangevuld met landelijke nieuws van dagblad De Pers. Frank de Roon, commercieel directeur MaasstadPers zegt met deze titel de lezers in Rotterdam en omliggende gemeenten ‘een gratis eigentijds nieuwsproduct’ te willen bieden.

Voor adverteerders moet de MaasstadPers ‘een aantrekkelijk advertentiemedium met vier edities worden’.

Deze combinatie van lokaal, regionaal en landelijk nieuws moet de lezersbehoefte vervullen die voorheen werd ingevuld door het in Rotterdam en omgeving.

MaasstadPers wordt op woensdag verspreid in een oplage van 365 duizend exemplaren via huis-aan-huisverspreiding en displays bij onder andere supermarkten, bibliotheken en winkelcentra. Daarnaast is de krant vanaf 3 februari ook online te lezen.

Op dit moment zijn er geen plannen om andere Wegener huis-aan-huisbladen om te bouwen naar een wekelijkse regionale krant, schrijft . De aanpak is voorlopig alleen op Rotterdam is toegesneden. ‘Er zijn veel verschillende media hier. Het AD is niet zo groot meer en toch is er behoefte aan regionaal nieuws. Dat alles bij elkaar heeft ons tot dit product gebracht’, aldus De Roon op Villamedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in