Overslaan en naar de inhoud gaan

Bossche Koek en Mall campagne winnen Communicatieprijs Midden-Brabant

Bossche Koek en de Tilburgse mall campagne zijn de winnaars geworden van de Communicatieprijs Midden-Brabant 2009. Dat maakte René…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bossche Koek ontving de prijs in de categorie Effectief, de Mall campagne behaalde hoogste eer in de categorie Creatief. De Communicatieprijs Midden-Brabant beleefde alweer haar 14e editie en is een initiatief van (CCB). De winnaars van de prijs 2009 lieten 34 andere inzendingen achter zich.

related partner content for mobile comes here

Bossche Koek werd tot meest effectieve inzending uitgeroepen vanwege ‘de slimme en oorspronkelijke’ manier waarop producent Koekhuys Jan de Backer zijn product een nieuwe merkbeleving had bezorgd. De voering van 200 jaar Bossche Koek was aangegrepen om er een waar PR festijn van te maken. Dat had onder meer tot gevolg dat zelfs de landelijke pers er aandacht aan besteedde, dat het vertrouwen bij verkopers en distributeurs werd herwonnen en dat last but not least de verkoopcijfers enorm zijn gestegen. De campagne kende een zeer beperkt budget en was uitgevoerd door een stagiaire van de in Tilburg gevestigde handelsopleiding van De Rooi Pannen.

De meest creatieve inzending was de campagne waarmee in het voorjaar van 2009 de kiezers in Tilburg naar de stembus werden gelokt om hun stem voor of tegen de komst van een Shopping Mall uit te brengen. Het Eindhovense Bex* Communicatie had onder meer duizenden T shirts in de stad opgehangen om daarmee op onorthodoxe wijze aandacht te vragen voor het referendum. De jury was ook te spreken over de inzet van social media als Hyves en Twitter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in