Bossche Koek en Mall campagne winnen Communicatieprijs Midden-Brabant


Bossche Koek ontving de prijs in de categorie Effectief, de Mall campagne behaalde hoogste eer in de categorie Creatief. De Communicatieprijs Midden-Brabant beleefde alweer haar 14e editie en is een initiatief van Communicatieclub Bourgondië (CCB). De winnaars van de prijs 2009 lieten 34 andere inzendingen achter zich.
Bossche Koek werd tot meest effectieve inzending uitgeroepen vanwege ‘de slimme en oorspronkelijke’ manier waarop producent Koekhuys Jan de Backer zijn product een nieuwe merkbeleving had bezorgd. De voering van 200 jaar Bossche Koek was aangegrepen om er een waar PR festijn van te maken. Dat had onder meer tot gevolg dat zelfs de landelijke pers er aandacht aan besteedde, dat het vertrouwen bij verkopers en distributeurs werd herwonnen en dat last but not least de verkoopcijfers enorm zijn gestegen. De campagne kende een zeer beperkt budget en was uitgevoerd door een stagiaire van de in Tilburg gevestigde handelsopleiding van De Rooi Pannen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe meest creatieve inzending was de campagne waarmee in het voorjaar van 2009 de kiezers in Tilburg naar de stembus werden gelokt om hun stem voor of tegen de komst van een Shopping Mall uit te brengen. Het Eindhovense Bex* Communicatie had onder meer duizenden T shirts in de stad opgehangen om daarmee op onorthodoxe wijze aandacht te vragen voor het referendum. De jury was ook te spreken over de inzet van social media als Hyves en Twitter.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid