Overslaan en naar de inhoud gaan

1 op 5 Nederlanders volgt ziekenhuis op social media

Facebook is hier het populairste kanaal.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

21 procent van de Nederlanders vindt dat elke zorginstelling, bijvoorbeeld een ziekenhuis, aanwezig moet zijn op social media. Een op de vijf volgt daadwerkelijk een zorginstelling. Facebook is veruit het populairste kanaal om een zorginstelling te volgen.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit een onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope onder ruim duizend Nederlanders.

De ondervraagden die nu een zorginstelling volgen op social media, doen dat vooral om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen, omdat ze hopen relevante informatie over zorg te krijgen of omdat ze de instelling sympathiek vinden.

21 procent van de respondenten zegt het niet nodig te vinden dat zorginstellingen op social media communiceren.

46 procent stopt met volgen als rechtstreekse betrokkenheid eindigt

Ook is gevraagd naar de reden om nĂ­et meer te volgen. Daarop antwoordt 46 procent te stoppen met volgen als ze geen rechtstreekse betrokkenheid meer hebben en 39 procent wanneer de content hen onvoldoende aanspreekt.

10 procent haakt af wanneer de zorginstelling negatief onder de aandacht komt of als ze zelf een negatieve ervaring met de zorginstelling krijgen.

42 procent vindt content op social media even geloofwaardig als, of geloofwaardiger dan de informatie op een website van een zorginstelling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in