Wereldwijd doet Unilever dit met Domestos, een merk toiletpapier dat niet in Nederland verkrijgbaar is. Namens het merk heeft de London School of Hygiene and Tropical Medicine een paper geschreven genaamd 'Toilets for Health', waarin de nieuwste inzichten rond sanitaire hygiëne worden gedeeld.
In Nederland haakt CWS in op Wereld Toilet Dag. De sanitair dienstverlener werkt samen met ontwikkelingsorganisatie Simavi aan voor betere sanitaire voorzieningen in Azië en Afrika.
Ruim 780 miljoen mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater en ruim 2,5 miljard mensen hebben geen toilet binnen hun bereik. Simavi brengt dit probleem de hele maand november onder de aandacht via billboards en digitale schermen op vijf vliegvelden: Eindhoven, Rotterdam/Den Haag, Maastricht/Aachen, Groningen en Lelystad.
Pauline Eenhoorn, Hoofd Communicatie en Fondsenwerving van Simavi in een persbericht: ‘Simavi heeft een wedstrijd die is uitgeschreven door MMD Media gewonnen. Op vijf lokale luchthavens in Nederland kunnen wij nu onze boodschap op ludieke wijze vertellen. En dat is hard nodig, want niet veel mensen weten dat bijna veertig procent van de wereldbevolking geen wc heeft.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!