Crystal Clear, Hertog Jan & Iglo op voor de GfK Shopper Marketing Award

De awards worden dit jaar voor de vierde keer uitgereikt.

De GfK Shopper Marketing Award beloont merken ‘die zich in het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shoppermarketing’.

De drie merken:

Iglo - Roerbak Sensatie

De jury: ‘Roerbak Sensatie heeft een turnaround gecreëerd. Voor iedereen die weleens alleen eet. Dit is een succesvolle herlancering gedreven door sterke consumenten & shopper insights als basis voor categoriegroei bij de retailer.’

Crystal Clear - Introductie Sparkling Lemon Cactus

De introductie van Sparkling Lemon Cactus heeft geleid tot categoriegroei: Lemon-Cactus volume is &;on-top-of&;. De campagne is opgezet vanuit shopper insights. Verhoging penetratie door volledige invulling shopper journey en het inzetten van de juiste middelen.

Hertog Jan -  Uit liefde voor bier

‘Hertog Jan is in staat geweest om in de onder druk staande biermarkt groei in penetratie en omzet te realiseren. Met speciaalbier als hefboom voor het merk.  Hertog Jan laat een doelgerichte, multichannel en consequente doorvertaling zien van merkbelofte naar executie.’

GfK deed onderzoek onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury is op basis van fact based insights uit het shopper marketingproces een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist hebben een tiental merken hun case aan de vakjury gepresenteerd. De jury heeft deze tien cases beoordeeld op strategische uitdaging, doelstellingen, boodschap & creatieve uitwerking en de executie op shopper marketing gebied.

De drie genomineerden die hun case zullen presenteren tijdens het GfK FMCG Jaarcongres op 22 september. Het publiek bepaalt mede de uiteindelijke winnaar.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie