Coolblue begint in Brabant en is van plan de dienst verder uit te rollen in Nederland. Het gaat nu nog om 1 op de 10 witgoedbestellingen in Nederland zelf.
Een nieuwe wasmachinen bijvoorbeeld moet binnen een uur worden geleverd. Een half uur voor aankomste bellen de Coolblue-medewerkers die het komen brengen de klant om te melden dat ze eraan komen. Plaatsing van het witgoed wordt ook gedaan, net als het meenemen van oude apparatuur.
Waarom?
Coolblue: ‘Waarom we dit zelf willen doen? Omdat we niet alleen willen waarmaken wat we beloven, maar juist nóg iets meer dan dat. Die glimlach, daar doen we het voor.’
Naast uitbreiding in Nederland kijkt Coolblue ook of de bezorgdienst in België kan komen.
Geen goed idee?
Retailstrateeg Paul Moers zegt in Het Algemeen Dagblad dat Coolblue hiermee een risico neemt. Hij denkt niet dat het Coolblue gaat lukken zo’n bezorgdienst op poten te zetten. Als de bezorging misgaat, straalt dat volgens hem af op het merk.
‘Coolblue is zelf heel goed in het runnen van een bedrijf en in de communicatie naar de consument, maar dit is iets heel anders. Ik snap dat ze willen excelleren, maar de vraag is of dit de manier is.’
Bol.com is het met Moers eens. Het bedrijf ziet bezorging als een expertise waar partners beter in zijn. Zalando geeft aan goed te kijken hoe de Coolblue-bezorging gaat lopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!