Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe podcast: scoren met LinkedIn: do’s en don’ts

Bart Meerdink gaat in gesprek met Corinne Keijzer, een echte LinkedIn expert. In de podcast vertelt ze van alles over LinkedIn.
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Corinne Keijzer LinkedIn Expert
Corinne Keijzer LinkedIn Expert
Corinne Keijzer LinkedIn Expert
Corinne Keijzer LinkedIn Expert

Algoritme van LinkedIn

Het algoritme van LinkedIn verandert snel en vaak is er een hoop onduidelijk. Inmiddels zijn er wel wat dingen bekend over hoe het werkt. Hashtags, moet je die wel of niet gebruiken? En heeft het delen van een bericht wel zin? Corinne vertelt je er in de podcast meer over. 

Waar kan je LinkedIn wel en beter niet voor gebruiken?

Er wordt veel gedeeld op LinkedIn, van persoonlijk verhalen tot echte zakelijk berichten. Het delen van persoonlijke verhalen, do of don't? Corinne deelt wanneer zij vindt dat je dit moet doen en hoe je deze keuze maakt. 

De nieuwe creator mode

Je kunt op LinkedIn kiezen om je account op creator mode te zetten. Hierdoor kun je bijvoorbeeld live gaan op LinkedIn en nieuwsbrieven sturen. Het heeft een aantal leuke voordelen, maar ook een aantal nadelen. Corinne deelt een aantal van de voor- en nadelen, waardoor jij zelf kunt kiezen of je dit wilt gaan gebruiken of niet. 

Bereik van bedrijfspagina’s

Bedrijfspagina’s hebben vaak moeite om veel organisch bereik te krijgen. Bij bedrijfsprofielen ziet vaak maar 6% van de volgers ook daadwerkelijk de post, terwijl dit percentage bij persoonlijke profielen veel hoger ligt. Luister de podcast om te horen welke mogelijke oorzaken en oplossingen Corinne hiervoor heeft. 

De salesnavigator; moet jij het gaan gebruiken?

LinkedIn is een goed platform om leads te behalen. Het wordt vaak gezien als een duurder platform, maar vaak is het wel effectiever. LinkedIn biedt een aantal abonnementen, waaronder ook het sales navigator pakket. Corinne vertelt je wat de toegevoegde waarde van dit pakket is en wanneer je dit pakket moet aanschaffen. 

Ontwikkelingen in het persoonlijke profiel

In tegenstelling tot het bedrijfsprofiel, die een beetje stilstaat, zijn er in het persoonlijke profiel een aantal leuke nieuwe ontwikkelingen. Eén hiervan is de nieuwe functie services. Corinne deelt in de podcast wat je hiermee kan. 

Werving op LinkedIn; do’s en dont’s

Bedrijven zijn, mede dankzij de overspannen arbeidsmarkt, continu opzoek naar nieuwe werknemers en hier wordt LinkedIn volop voor gebruikt. Recruiters hebben enorm veel vacatures en zijn aan het jagen naar werknemers. Wat zijn voor recruiters do’s en don’ts op LinkedIn? Corinne deelt met je wat mensen echt niet meer willen zien, maar ook wat je juist wél moet doen.

Tip: wees menselijk en spontaan

Corinne eindigt de podcast met een mooie tip; wees jezelf op LinkedIn en houd het spontaan!

Klik hieronder om de podcast te beluisteren:

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in