Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo maak je van competitor intelligence een kern competentie

Hoe krijg je inzicht in wat je concurrenten nu doen en wat ze in de gaan toekomst doen? Ontdek het tijdens deze online clinic op 20 april!
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Clinic bij Beeckestijn Business School
Clinic bij Beeckestijn Business School

Door marktverzadiging en de toenemende concurrentie wordt het steeds lastiger om nieuwe klanten te krijgen en projecten te winnen.. Het is daarom belangrijk om te weten wat je concurrenten nu doen én wat ze in de toekomst gaan doen. Ontdek tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business School hoe je dit aanpakt.

Datum: 20 maart
Tijd: 09:30 - 11:00 uur 
Locatie: Live-stream

Dit kun je verwachten

Je krijgt tijdens deze clinic een introductie hoe je van competitor intelligence een kern competentie maakt. Daarbij komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Een overzicht en het begrijpen van de 5 verschillende vormen van concurrentie.
  • De traditionele en non-traditionele bronnen die je kan gebruiken om meer te weten te komen over de concurrentie.
  • Het toepassen van verschillende modellen en schema’s om de concurrentie in kaart brengen
  • Hoe zet je concurrentiele informatie en data om in intelligence en insights.
  • Uitleg over competitor simulatie (business wargames) en battle cards
  • Principe van win-loss analysis

Voor wie?

Deze clinic is interessant voor iedereen werkzaam op het gebied van market intelligence, marktonderzoek, consumentengedrag, marketing, klanteninzicht, strategische planning, data analyse en/of wilt leren over onderzoek en analyse van competitieve spelers in de markt.

Over de spreker

Joost Drieman (MSc MBA), heeft meer dan 30 jaar internationale ervaring in market- en competitive intelligence, business development, corporate strategy en management. Hij is eigenaar van Marix International NV, een bedrijf dat is gespecialiseerd in business consultancy en executive coaching. Daarnaast is Joost Vice President, global head of Intelligence Best Practices bij M-Brain en docent bij Beeckestijn.

Gratis aanmelden

Het is niet meer mogelijk om je aan te melden. Bekijk onze agenda voor meer clinics >>

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in