Communicatie-bureaus te dom?

ICT bedrijven besteden driekwart van hun PR-werk uit, zo blijkt uit een onderzoek van Hill & Knowlton. Goed gedaan jongens: het onderzoekend bureau heeft zelf wellicht enig belang bij het gecreëerde beeld ...? In mijn eigen afdeling bij NS zou ik graag meer uitbesteden, zo ook PR-campagnes. Zou een hoop workload schelen en de afdeling flexibeler en scherper maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het probleem is echter dat het meestal niet lukt. We hebben alle grote bureaus en diverse kleinere al langs gehad. Allemaal met mooie verhalen en ook allemaal stukgelopen op onscherpe voorstellen of (proef)opdrachten. Mijn conclusie is dat de complexiteit van het issue-management bij NS te hoog is om het denkwerk aan relatief oningewijden over te laten. Dan rest dus alleen het strikt uitvoerende knip-, plak- en schrijfwerk. Is dat soms ook het werk dat ICT-bedrijven uitbesteden. Of zijn wij gewoon slecht in briefen? Maken we het zelf onnodig complex? En spelen we 'blame the consultant'?

Acquisitie naar aanleiding van bovenstaande wordt niet gewaardeerd; een scherpe reactie des te meer. Dan bellen wij u misschien wel ...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie