Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercie verdringt tennis

Er is veel geschreven over het WK voetbal, maar waarom zie en lees je zo weinig over tennis? Gisteren was de herenfinale van Wimbledon en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is veel geschreven over het WK voetbal, maar waarom zie en lees je zo weinig over tennis? Gisteren was de herenfinale van en op werd daarvan verslag gedaan.

Op schandalige wijze. Niet dat het commentaar zo slecht is, dat valt alleszins mee, maar de commercie heeft daar echt de sport verdrongen. Letterlijk.

RTL7 zendt het toernooi uit en moet ergens zijn investering terugverdienen. Hoe?

Door wanneer de spelers van baan wisselen en ze een minuut rust hebben om te drinken, een commercialblokje te plannen. Er passen net drie commercials in, vindt RTL7, maar dan kom je dus een halve minuut te kort.

Herhaaldelijk gebeurt het dat de spelers al weer begonnen zijn en de tv-kijker dan gewoon nog naar reclame zit te kijken. Reclame met een hoge attentiewaarde, dat wel, want de pauze is te kort om iets anders te doen. Wel is het zo dat de stand dan al 15-0 of zelfs 30-0 is voordat we terug zijn.

Hoe kan het commercieel belang zo groot zijn dat de kijker gewoon afgeserveerd wordt? Je voelt de plaatsvervangende schaamte van de commentatoren die moeten uitleggen wat we gemist hebben.
Dit is de finale van het belangrijkste tennistoernooi ter wereld! En wij moeten gedwongen naar reclame van Nivea of Dove kijken!

En wat doet RTL7 dan in zijn geldhonger én haat tegen de sport? Ze gebruiken na het commercialblok schaamteloos de pay off: "RTL7 Als je niets wilt missen".

Om te huilen is het.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in