Ceo signaleert noodzaak voor pr

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

78 procent van de ceo’s ziet pr als een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering en bijna tweederde van de bedrijven heeft dit jaar zijn pr-budget verhoogd. Dit blijkt uit een onafhankelijk wereldwijd onderzoek, uitgevoerd in opdracht van .

In het onderzoek, in juli uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Brainjuicer, zijn 150 senior managers verantwoordelijk voor pr in de VS, UK en de Emea-regio ondervraagd. Het onderzoek wijst uit dat 96 procent van de bedrijven het belang van pr inziet. Daarnaast geeft bijna tweederde aan dat pr zichtbaarder is geworden als gevolg van de komst van Web 2.0. Een grote meerderheid van deze groep ervaart deze ontwikkeling als positief. Zij beschouwen Web 2.0 als een nieuw kanaal, waarin het gemakkelijker is geworden om bepaalde doelgroepen te bereiken.
Web 2.0 is een verzamelterm van interactieve webapplicaties die niet alleen passief informatie verstrekken, maar (deels) vertrouwen op actieve betrokkenheid van de gebruiker. 60 procent van de respondenten gelooft dat pr een essentieel element is geworden van de bedrijfsvoering door de opkomst van burgerjournalistiek. Met name sociale media (bijvoorbeeld Hyves en internationale portals zoals LinkedIn, Facebook en MySpace) hebben een impact op de klanttevredenheid en de winst.
Meer dan de helft van de respondenten verwacht dat hun pr-budgetten voor volgend jaar verhoogd zullen worden. Van de managers die Web 2.0-technologieën adopteren verwacht zelfs 83 procent een verhoging van het pr-budget. Als voornaamste Web 2.0-technologieën worden RSS-feeds, blogs, newssharing en social bookmarking-sites genoemd. In alle branches zien de respondenten een sterke stijging van de betrokkenheid van de ceo bij de pr.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie