Who is copying who?


Senseo blijkt bezig te zijn met een nieuwe introductie voor een cappuccino. Grappig om te zien is dat de nieuwe introductie gericht is op het zogenaamde 2-traps model. Een losse pad en een los zakje voor de topping. Ook het schuim op de verpakking lijkt nu hoger te zijn.
De producten worden reeds verkocht in Duitsland en ook in Belgie gaan geruchten op. De varianten zijn Cafe Choco en Cappuccino.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIs het nu zo dat het grote Senseo (lees DE) het kleine NESCAFE (in Nederland) aan het kopieren is?
Het product is hier te zien:
Verbruggen Mill BV (Nederlandse grossier)
Kaffee net (Duitsland)
Deze introductie betekent in mijn ogen (of gaat betekenen) het volgende:
1) Senseo onderkent dat een alles in 1 pad cappuccino niet de gewenste kwaliteit oplevert. En dat na jaren lange research en investeringen in aparte klijnen waarschijnlijk.
2) De strijd tussen Senseo en Nescafe gaat nu echt losbarsten. Nescafe heeft het 1st mover voordeel, echter of ze het in mediapower ook kunnen waarmaken is de vraag.
3) De gemiddelde reactietijd van DE Senseo is +/- 10 maanden. Nescafe is in feb 2006 geintroduceerd en ergens daarvoor heeft DE het waarschijnlijk al via de handel gehoord.
Helaas weet ik niets over het moment van introductie in Nederland.
Dit wordt zeker een strijd om te gaan volgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid