Overslaan en naar de inhoud gaan

Who is copying who?

De strijd is begonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Senseo blijkt bezig te zijn met een nieuwe introductie voor een cappuccino. Grappig om te zien is dat de nieuwe introductie gericht is op het zogenaamde 2-traps model. Een losse pad en een los zakje voor de topping. Ook het schuim op de verpakking lijkt nu hoger te zijn.

related partner content for mobile comes here

De producten worden reeds verkocht in Duitsland en ook in Belgie gaan geruchten op. De varianten zijn Cafe Choco en Cappuccino.

Is het nu zo dat het grote Senseo (lees DE) het kleine NESCAFE (in Nederland) aan het kopieren is?

Het product is hier te zien:

Deze introductie betekent in mijn ogen (of gaat betekenen) het volgende:

1) Senseo onderkent dat een alles in 1 pad cappuccino niet de gewenste kwaliteit oplevert. En dat na jaren lange research en investeringen in aparte klijnen waarschijnlijk.

2) De strijd tussen Senseo en Nescafe gaat nu echt losbarsten. Nescafe heeft het 1st mover voordeel, echter of ze het in mediapower ook kunnen waarmaken is de vraag.

3) De gemiddelde reactietijd van DE Senseo is +/- 10 maanden. Nescafe is in feb 2006 geintroduceerd en ergens daarvoor heeft DE het waarschijnlijk al via de handel gehoord.

Helaas weet ik niets over het moment van introductie in Nederland.

Dit wordt zeker een strijd om te gaan volgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in