Verkoop TTG bijna rond


De glossy Jan wordt overgenomen door G+J Uitgevers, de titels Residence, Elegance en Cosmo Girl gaan naar Pelican Magazines Hearst. Wat er met FHM en Hitkrant gebeurt is onduidelijk. Geen van de betrokkenen wil het nieuws nog bevestigen.
Eric Blok, ceo van G+J, bevestigt de gesprekken met de TTG, maar geeft verder geen commentaar. Ook Marie Nanette Schaepman, hoofdredacteur en initiatiefnemer van Jan, kan nog geen officieel commentaar geven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe meeste van de overige titels uit het TTG-pakket gaan volgens bronnen naar Pelican Magazines Hearst, de uitgeverij van Frank Kloppert. Met de overname van Residence zou Kloppert de titel weer in bezit krijgen die hij ooit zelf heeft opgezet. Ook de overname van Cosmo Girl, een licentie van Hearst, lijkt logisch gezien de banden van Kloppert met de Amerikaanse uitgeverij. Kloppert doet zelf (nog) geen mededlingen.
TTG-directeur Corine d’Haans was niet bereikbaar voor commentaar. Naar verwachting maakt TMG het nieuws van de verkoop begin volgende week bekend.
Hitkrant laat inmiddels weten dat het blad vanaf deze week compleet vernieuwd is. Het tijdschrift kent zes nieuwe rubrieken en heeft een compleet nieuwe vormgeving. Hiermee wil Hitkrant nog meer inspelen op de interesses van de doelgroep, meiden van twaalf tot zestien jaar. De gerestylde Hitkrant ligt vanaf vandaag in de winkels.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid