Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop TTG bijna rond

De verkoop van de Telegraaf Tijdschriften Groep is nagenoeg rond. Dat melden ingewijden in de tijdschriftenwereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De glossy Jan wordt overgenomen door G+J Uitgevers, de titels Residence, Elegance en Cosmo Girl gaan naar Pelican Magazines Hearst. Wat er met FHM en Hitkrant gebeurt is onduidelijk. Geen van de betrokkenen wil het nieuws nog bevestigen.

related partner content for mobile comes here

Eric Blok, ceo van G+J, bevestigt de gesprekken met de TTG, maar geeft verder geen commentaar. Ook Marie Nanette Schaepman, hoofdredacteur en initiatiefnemer van Jan, kan nog geen officieel commentaar geven.

De meeste van de overige titels uit het TTG-pakket gaan volgens bronnen naar Pelican Magazines Hearst, de uitgeverij van Frank Kloppert. Met de overname van Residence zou Kloppert de titel weer in bezit krijgen die hij ooit zelf heeft opgezet. Ook de overname van Cosmo Girl, een licentie van Hearst, lijkt logisch gezien de banden van Kloppert met de Amerikaanse uitgeverij. Kloppert doet zelf (nog) geen mededlingen.

TTG-directeur Corine d’Haans was niet bereikbaar voor commentaar. Naar verwachting maakt TMG het nieuws van de verkoop begin volgende week bekend.

Hitkrant laat inmiddels weten dat het blad vanaf deze week compleet vernieuwd is. Het tijdschrift kent zes nieuwe rubrieken en heeft een compleet nieuwe vormgeving. Hiermee wil Hitkrant nog meer inspelen op de interesses van de doelgroep, meiden van twaalf tot zestien jaar. De gerestylde Hitkrant ligt vanaf vandaag in de winkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in