Overslaan en naar de inhoud gaan

Yakult mag gezondheidsclaim behouden

Melkdranken als Yakult moeten kunnen blijven claimen dat ze goed zijn voor de gezondheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nieuwe Europese regels voor gezondheidsclaims dreigen hier een stokje voor te steken, maar minister Ab Klink (Volksgezondheid) komt daartegen in het geweer. Hij zei dit afgelopen week in de Tweede Kamer in antwoord op vragen van de VVD-fractie.

Volgens de nieuwe Europese regels zouden zogeheten probiotische melkdranken geen zuivel meer zijn en daardoor niet meer de mogelijkheid hebben gezondheidsclaims te gebruiken. Het ministerie van VWS heeft andere criteria voorgesteld, waardoor deze drankjes nog wel in de categorie zuivel vallen.

Klink vindt het een goede zaak als producenten van voedingsmiddelen deze steeds gezonder proberen te maken. Europese regels zouden dit streven niet in de weg mogen staan (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in