Overslaan en naar de inhoud gaan

Herberth Samsom en Felix Tenniglo beginnen nieuwe verzekeraar: InShared

Vandaag opent de nieuwe online schadeverzekeraar InShared zijn deuren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag opent de nieuwe online schadeverzekeraar zijn deuren.

related partner content for mobile comes here

InShared heeft een bijzondere positionering, want het moet de eerste verzekeraar zijn die overwinsten gegarandeerd terugbetaalt aan klanten.

Het geld dat gereserveerd is voor het uitkeren van schades maar niet is opgemaakt, laat de verzekeraar terugvloeien naar de verzekerden. De overwinst wordt uitgekeerd aan mensen die geen schade hebben geclaimd, waardoor iedereen profiteert. Vandaar de pay-off: We all benefit.

InShared is een nieuw bedrijf van Achmea (dat de meeste aandelen heeft) en is opgezet door de voormalige marketing-directeur van Achmea Centraal Beheer Felix Tenniglo en de ex-managing director van , Herbert Samsom (die ook een klein aandeel hebben in de onderneming).

Om de verzekerden te informeren over de hoogte van de overwinst, maakt InShared als eerste verzekeraar de premie-schadeverhouding permanent openbaar.

Op de site is terug te vinden hoeveel premie InShared in totaal heeft ontvangen en hoeveel schade de verzekeraar heeft moeten uitkeren. De cijfers worden ieder kwartaal geactualiseerd.
Van het totale ingekomen bedrag reserveert InShared 80 procent voor het uitbetalen van schade; de overige 20 procent wordt gereserveerd voor de bedrijfsvoering en eventuele verliezen.

Al het geld dat van de 80 procent niet is uitgekeerd aan schade, vloeit terug naar de verzekerden.

'Op basis van de marktgegevens van de afgelopen jaren verwachten wij dat het ieder jaar tot uitkering komt?', vertelt directeur Herberth Samsom van InShared. Door een lage kostenstructuur wil InShared bovendien tot de goedkoopste verzekeraars in de markt horen, voegt Tenniglo daaraan toe.

Hij laat weten dat ze een jaar hebben gesleuteld aan het concept en in elke fase hebben ze met klanten om de tafel gezeten. 'Er is ruimte voor een verzekeraar met lage kosten en een transparante structuur. Die goed gedrag beloont en veel aan preventie doet.'

InShared kent nu 8 medewerkers en dat moeten er niet meer dan 10 worden, zegt Tenniglo.
Woensdag begint de campagne die ontwikkeld is door DDB en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in