Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel nominaties voor de Effie 2007

De EffieJury heeft vorige week donderdag 53 ingezonden EffieCases bekeken en er 22 gekandideerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze 22 cases gaan door naar de 2e ronde. Ten opzichte van het aantal ingezonden cases is het aantal nominaties een record. Het onderstreept de kwaliteit van de inzendingen, aldus juryvoorzitter Alexander Ribbink.

related partner content for mobile comes here

De 2e juryronde staat gepland voor eind mei. De winnaars van de worden bekendgemaakt tijdens de EffieUitreiking op 4 juli in het KIT in Amsterdam.

De Effie is de prijs voor de meest effectieve communicatie. In de tweede juryronde die nu volgt wordt - op basis van het creatieve werk en aan de hand van de antwoorden op aanvullende vragen die aan bureaus en adverteerders worden voorgelegd - vastgesteld welke van de 22 cases daadwerkelijk een Effie waardig zijn.

Vervolgens wordt van de overgebleven cases vastgesteld of zij in aanmerking komen voor de Gouden, Zilveren, Bronzen, Groene of Smart Budget Effie.

Juryvoorzitter Alexander Ribbink blijkt content met het hoge percentage gekandideerden: 'Vorig jaar konden we een kleine 30 procent van de ingezonden cases kandideren, nu ruim 40 procent. Dit zegt veel over de kwaliteit van de campagnes. Daarnaast is ook de groei van het aantal ingezonden cases met ruim 50 procent zeer positief en een duidelijk signaal dat we in Nederland de goede kant op gaan op het terrein van het meten van communicatie-effectiviteit.'

Unilever is als enige adverteerder twee maal gekandideerd met de campagnes 'Robijn doet de was bij' en 'Unox blijft Unox';

Zes bureaus sleepten twee nominaties binnen: DDB Amsterdam (Lotto, Centraal Beheer), FHV BBDO (Campina, Schiphol), Publicis (Kon. Landmacht, Bolton), TBWA/NEBOKO (Unilever, Albert Heijn), Van Walbeek Etcetera (nrc.next en bol.com) en Y&R Not Just Film (Danone, 3FM).

De hele lijst:

Opdrachtgever Titel
Monsterboard.nl Monsterboard.nl Go! Go! Go! The Sequel
G+J Nederland Glamour to the people
ABN AMRO Markets Turbo's van ABN AMRO van snel naar slim
De Lotto Krasloten: ga toch krassen dan win je nog eens wat!
Centraal Beheer Achmea Effectieve communicatie door creatieve innovatie
Heineken Brouwerijen Amstel. Ons Bier
Campina Holland Cheese BV De nieuwe standaard in kaas
Amsterdam Airport Schiphol Wie slim is parkeert smart op Schipbol
CDA CDA Tweede Kamerverkiezingen 2006
Nuon Retail Power Youri
Werving & Aanstelling Kon. Lachtmacht Geschikt/ongeschikt
Bolton Nederland B.V. Geen ééntje zo schoon als WC-Eend
Coca Cola Nederland bv Introductie Coca Cola 4pack
Unilever Nederland Unox blijft Unox.
Albert Heijn B.V. AH Hamsterweken: meer voordeel laten beleven zonder extra korting te geven
Unilever Nederland Robijn doet de was bij?
nrc.next nrc.next: de gratis generatie aan de betaalde krant!
bol.com Van boekensite naar de grootste mediawinkel van Nederland
De Friesland Zorgverzekeraar De Zorgeloze Basisverzekering van De Friesland
Nierstichting Nederland De Niercheck
Danone Nederland Actimel verovert de Nederlandse buik!
3FM 3FM Serious Radio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in