‘Opzijste’ advertentie: 11 nominaties
De winnaar, officieel de Gouden Meetlat 2000 genaamd, wordt morgenavond bekendgemaakt. De genomineerde advertenties -ze kregen de Zilveren Meetlat 2000- zijn, in willekeurige volgorde: IBM, Vifit/Campina Melkunie, ING Bank, Schouten en Nelissen, Premensil, Nationale Nederlanden, PGGM, Mercedes, RVD/Belastingdienst, Zilveren Kruis en Leon (mode). De jury stond onder leiding van Opzij-hoofdredacteur Cisca Dresselhuys. De twee andere juryleden waren Marianne Bruijn (mediamanager Heineken) en Machteld van der Gaag (zelfstandig creatief).
De criteria die zijn bij de beoordeling van de reclame-uitingen in Opzij hanteerden waren: kwaliteit en vormgeving van het idee; titelkeus in verhouding tot de communicatieboodschap en last, but not least, ‘het emancipatoire gehalte van de uiting.’ De door de Groep Opinie/Cultuur van Weekbladpers Tijdschriften georganiseerde (besloten) prijsuitreiking vindt plaats in het Amsterdamse Okurahotel op 16 januari ’s avonds.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid