Overslaan en naar de inhoud gaan

Online kredietverstrekker New10 lanceert met een flitsende campagne

XXS Amsterdam maakte de campagne voor de nieuwe startup van ABN Amro.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ABN Amro presenteert een nieuw online merk: New10. Deze startup verstrekt leningen van twintigduizend tot een miljoen euro aan mkb-ondernemers. De belofte is dat de aanvrager zijn lening volledig online kan regelen, binnen vijftien minuten. Dat is nu nog het terrein van financiers als het Britse Funding Circle en startup Spotcap.

related partner content for mobile comes here

Alles draait om snelheid


New10 is geïnitieerd door ABN en gebruikt het geld en de risico- en datamodellen van de bank. Daardoor kon de startup binnen een jaar van start. De bank koos voor een apart label, maar is niet helemaal autonoom. Om betrouwbaar over te komen, wordt de naam New10 aangevuld is ‘initiated by ABN AMRO’.

New10 is geïnitieerd door ABN en gebruikt het geld en de risico- en datamodellen van de bank. Daardoor kon de startup binnen een jaar van start. De bank koos voor een apart label, maar is niet helemaal autonoom. Om betrouwbaar over te komen, wordt de naam New10 aangevuld is ‘initiated by ABN AMRO’.

Alles draait om snelheid bij New10 en dat gebruikte XXS Amsterdam als inspiratie voor deze flitsende lanceringscampagne. 'De snelheid van het ondernemen is uiteindelijk de vorm van de campagne geworden', zegt John de Vries, creative director bij XXS. 'Het zit in de edit, de soundtrack, de beelden van de film.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

#endoor: doorpakken


Het thema van de campagne is #endoor. René Verbong, creative director bij XXS: 'New10 heeft dezelfde mentaliteit als de ondernemers voor wie ze het doen: ze hebben een onuitputtelijke drang om door te pakken. Doorpakken klinkt misschien heel bullshit-bingo, maar het is voor succesvolle, jonge ondernemers keiharde realiteit. Als je niet dóór kunt, mis je kansen. Een lening bij New10 kan het verschil maken. Vandaar het thema van de campagne: #endoor.'

Het thema van de campagne is #endoor. René Verbong, creative director bij XXS: 'New10 heeft dezelfde mentaliteit als de ondernemers voor wie ze het doen: ze hebben een onuitputtelijke drang om door te pakken. Doorpakken klinkt misschien heel bullshit-bingo, maar het is voor succesvolle, jonge ondernemers keiharde realiteit. Als je niet dóór kunt, mis je kansen. Een lening bij New10 kan het verschil maken. Vandaar het thema van de campagne: #endoor.'

De campagne bestaat uit pre-rolls, social, radio, outdoor, banners en ingezonden mededelingen in Het Financieele Dagblad.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Mark Schröder, Natalia Yushkova, Daniel Ogertschnig en Joost Brouwer
Bureau en productie: XXS Amsterdam
Account: Daniel Kok, Francis Oud
Agency producer: Mascha Mioch, Romy Pronk
Creative Directie: John de Vries, René Verbong
Copy: JP Nieuwerkerk, René Verbong
Art: John de Vries
Strategie: José Evers
Animatie en edit: Jeroen Feenstra
Beeld: TrikTrak
Muziek: Soundsright
Grading: The Compound

In samenwerking met Studio Dumbar, Storm Digital, Bikkelhart, TamTam, Lane en Universal Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in