Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcom-medewerkers blij met baan maar niet met salaris

Loonwijzer van Monsterboard wijst op toenemende ontevredenheid
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van alle Nederlandse werknemers zijn marketing- en communicatiemedewerkers het minst tevreden over hun salaris (2015). Is gemiddeld 68 procent ontvreden, in de marcomsector is dat 79 procent. Een duidelijke toename ten opzichte van 2014 (54 procent). Dat blijkt uit de jaarlijkse Loonwijzer/Monsterboard WageIndex.

related partner content for mobile comes here

Op het vlak van baanzekerheid scoren marcom-medewerkers hoger dan gemiddeld. Maar liefst 93 procent zegt blij te zijn met de zekerheid van zijn/haar baan. Over de hele linie is dat 75 procent. 

Daartegenover staat wel dat de tevredenheid over de combinatie werk-privé onder marcom-medewerkers daalde, van 67 procent in 2014, naar 48 procent in 2015.

De belangrijkste conclusies van de Loonwijzer/Monsterboard WageIndex:

  •  Ruim 80 procent van alle Nederlandse werknemers is tevreden met zijn leven in het algemeen;
  •  40 procent is niet tevreden over het &;totaalplaatje&; van zijn baan (in 2014 was dat 26 procent); 
  •  Nederlanders werknemers zijn doorgaans het minst te spreken over hun salaris (68 procent ontevreden) en het meest over hun collega’s (77 procent tevreden);
  •  Gemiddeld zijn vier op de tien medewerkers ontevreden over hun manager; 
  •  Onvrede is een belangrijke reden om op zoek te gaan naar een nieuwe baan; 53 procent  hoopt  binnen 12 maanden een nieuwe baan te vinden;
  •  Een derde van alle werknemers is niet te spreken over de afstand die ze moeten afleggen om op hun werk te komen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in