Overslaan en naar de inhoud gaan

Jort Schutte (ex Achtung) en Jeremy Brook (Heineken) leiden Google Zoo

Creatieve unit van Google moet gaan inspireren en innoveren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google Zoo, ofwel Google Creative Services, is een creatieve partner die merken en bureaus inspireert en helpt om tot innovatieve digitale media oplossingen te komen. Dat deze naar Amsterdam zou komen, werd

related partner content for mobile comes here

Om de nieuwe afdeling van de grond te tillen, heeft Google nu twee mensen aangenomen, te weten  (33, links) en en Jeremy Brook (35). De twee zijn aan de slag gegaan als respectievelijk Creative Lead en Creative Account Manager.

Schutte werkte 6,5 jaar voor Achtung!, onder andere op klanten Volkswagen, Vodafone, Philips, Porsche en Warch Child. Brook is afkomstig van Heineken International, waar hij 3,5 jaar Head of Digital Strategy was. Daarvoor zat hij bij 180, Lowe en Draft/FCB.

Over de plannen met Google Zoo laat Google verder weinig los. Google’s industry leader Boukje Taphoorn-Van Engelen, zei indertijd: ‘Amsterdam is een belangrijke creatieve hub voor Google in Europa en krijgt een kleine afdeling van Zoo. Die gaat bureaus en merken helpen om betere campagnes op te zetten. We beginnen met een paar mensen en beogen geen groot bureau te worden.&;

Tineke Meijerman, pr-manager van Google Nederland, vult aan dat Google Zoo vooral wil inspireren en innoveren en dat het de bedoeling ios dat de unit intensief gaatsamenwerken met &;toonaangegevende marketeers en innovatieve creatieven&;. Verder lkomt de focus te liggen op &;projecten die leiden tot impactvolle en innovatieve digitale media oplossingen op het Google platform.&;

In deze promo vertelt Google dat traditioneel adverteren tekortschiet.

;s new "Agency for Agencies"

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in