Overslaan en naar de inhoud gaan

Jildou van der Bijl verlaat Studio The Editors, wordt hoofdredacteur Parool

Samen met Michiel Couzy gaat ze bij DPG Media Het Parool leiden.
Jildou
© Marc de Groot
Jildou
© Marc de Groot

Jildou van der Bijl neemt afscheid van Studio The Editors, het contentbureau dat zij samen met haar ex-Linda.-collega's Caren Wassink en Mariëlle Arts vorig jaar oprichtte.

Van der Bijl: 'Het was geweldig om samen een succesvol bedrijf op te bouwen. En ondanks dat we het heel leuk hebben en superinteressante opdrachten doen voor de mooiste merken van Nederland, ben ik er toch achter gekomen dat ik meer hoofdredacteur ben dan adviseur en de journalistiek mis.'

Het Parool

Van der Bijl gaat samen met Michiel Couzy Het Parool leiden als hoofdredacteur. Ze zijn geselecteerd door een sollicitatiecommissie die bestond uit vertegenwoordigers van Stichting Het Nieuwe Parool, de redactie en de DPG Media directie. Ze volgen Kamilla Leupen op die vanaf mei de nieuwe directeur van de nieuwsmerken Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl wordt.

Van der Bijl vertrok in 2022 bij Linda. waar ze creatief directeur was. Daarna werd ze hoofdredacteur bij Hema, waar ze snel weer opstapte om Studio The Editors mede op te zetten.

Fundament

Wassink en Arts zijn blij dat Van der Bijl mede het fundament heeft gelegd voor Studio The Editors en gaan samen verder met het bureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in