Overslaan en naar de inhoud gaan

Is dode hond leuk?

Ja, hoor. Daar is-ie weer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerder laat personage een beest in een tv-commercial slecht behandelen en de eerste protesten staan voor de deur.
Afgelopen weekend was de commercial te zien rond de wedstrijd van Oranje.

related partner content for mobile comes here

Uitzinnig van vreugde slingert een radioluisteraar na een doelpunt van Oranje zijn aangelijnde hond boven zijn hoofd. Het diertje wordt gelanceerd en raakt zoek.

De Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren vindt dat niet leuk.

De vliegende hond is te zien in een tv-commercial van , een speciale zender die alleen in Duitsland is te ontvangen.

De Sophia-Vereeniging, volgens het ANP een van de oudste dierenwelzijnsorganisaties van Nederland, heeft een klacht tegen deze 'uitwas van WK-gekte' ingediend bij de Reclame Code Commissie.

'Natuurlijk realiseren wij ons dat er sprake is van een poging tot humor, maar wat ons betreft is het dan wel een mislukte poging ten koste van een weerloos dier', aldus directeur Lieke Keller van de organisatie maandag.

In een tag-on zag je het hondje overigens wel weer neerkomen, maar veel leven zat er niet meer in.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in